یوگی آدیتیانات، کنگ را به دلیل رزرو مذهبی «ضد قانون اساسی» در کارناتاکای محدود به نظرسنجی مورد انتقاد قرار می‌دهد.

یوگی آدیتیانات، وزیر ارشد اوتار پرادش، در اولین گردهمایی انتخاباتی خود در کارناتاکا، روز چهارشنبه به کنگره به دلیل محفوظات مذهبی حمله کرد و گفت که این مخالف قانون اساسی است. او همچنین ادعا کرد که در شش سال گذشته به دلیل «دولت دو موتوره» قوی در اوتار پرادش هیچ شورشی رخ نداده است.

آدیتیانات در جریان یک گردهمایی انتخاباتی اینجا در مرکز Vokkaliga، پایگاه JD (S) به ریاست نخست وزیر سابق گفت: “کنگره جبهه مردمی هند (PFI) را مماشات می کند و به مذهب محفوظ می دهد، که خلاف قانون اساسی هند است. HD Deve Gowda.

اشاره او به رزرو چهار درصدی مسلمانان زیر رده 2B سایر طبقات عقب مانده بود که دولت BJP در کارناتاکا در پایان دوره ریاست خود آن را لغو کرد و گفت که سهمیه مبتنی بر مذهب هیچ پشتوانه قانون اساسی ندارد.

پس از اضافه کردن 2 میلیارد دلار، دولت کارناتاکا رزرو چهار درصدی را به دو قسمت مساوی تقسیم کرد و سهمیه دو درصدی را برای دو جامعه غالب ایالت، Vokkaligas در 2C و Lingayats در رده دو بعدی افزایش داد.

آدیتیانات گفت: «هند در سال 1947 بر اساس خطوط مذهبی تقسیم شد. این کشور نمی تواند رزرو مبتنی بر مذهب را تأیید کند و ما برای تقسیم دیگری آماده نیستیم.

رهبر حزب افزود که دولت های BJP در مرکز و کارناتاکا PFI را ممنوع کردند و کمر این سازمان اسلامگرا را شکستند.

او با ستایش از توسعه و پیشرفت اوتار پرادش، گفت که دولت “دو موتور” – یکی در مرکز و دیگری در ایالت خود – قدرت خود را به قوی ترین شکل ممکن نشان داده است. “در اوتار پرادش، امنیت و رفاه تضمین شده است. “بدون منع آمد و شد، بدون دانگا، واهان پر های ساب چانگا” (هیچ منع آمد و شد و هیچ شورشی وجود ندارد. همه چیز در آنجا خوب است). در شش سال گذشته، هیچ شورشی در اوتار پرادش،” او گفت.

او گفت که مفهوم “Ek Bharat، Sreshtha Bharat” (یک هند، هند بزرگ) که BJP به آن اعتقاد دارد، به تنهایی می تواند هند را به جلو ببرد و افزود: ما به مماشات اعتقاد نداریم، بلکه به توانمندسازی اعتقاد داریم.

کارناتاکا در 10 می پای صندوق های رای می رود و نتایج در 13 می اعلام می شود.