گزارش می گوید ، فقط چهار ایالت اعضای قضایی و غیر قضایی لوكایوكتا را منصوب كرده اند

دهلی نو: براساس گزارش سازمان شفافیت بین الملل هند ، فقط چهار ایالت – بیهار ، مانیپور ، ادیشا و تامیل نادو – اعضای دادگستری و غیرقضایی لوكایوكتا ، نماینده دادستان ضد فساد را منصوب كرده اند. گزارش منتشر شده در آستانه روز جهانی مبارزه با فساد اداری تجزیه و تحلیل عملکرد لوکایوکتا (نماینده دادستان در سطح دولت) در کشور ، هفت سال پس از اجرای قانون لوکپال و لوکایوکتا 2013 پس از فشار گسترده جنبش هند علیه فساد اداری 2011

“حدود 50 سال است که ماهاراشترا لوکایوکتا را در 1971 منصوب کرده است ؛ 10 سال جنبش معروف آنا و هفت سال قانون لوکپال و لوکایوکتاس ، 2013. اما در واقع ، پیشرفت کمی در زمینه ضد فساد کشور وجود دارد ،” در بیانیه ای از سازمان شفافیت بین المللی هند ، یک سازمان جامعه مدنی ، آمده است.

این قانون منصوب كردن لوك پال را در سطح مركزی برای تحقیق در مورد ادعاهای فساد مالی علیه كارمندان مهم دولتی مجاز می داند ، در حالی كه لوكایوكتا ، نماینده دادستان در سطح ایالت است.

گزارش در مورد وضعیت امور در پانل های ضد پیوند در سراسر کشور گفت که از 28 ایالت و سه قلمرو اتحادیه (UTs) ، پست لوکایوکتا در هشت ایالت و UTs یعنی آسام ، گوا ، هیماچال پرادش ، ماهاراشترا خالی است ، راجستان ، اوتاراخند و پودوچری (در موسسه J و K منحل شد).

در این گزارش آمده است: “جالب اینجاست که دادگاه اوج و بسیاری از دادگاه های عالی در هنگام رسیدگی به موضوع انتصاب لوکایوکتاس یا دفاع از حق پیوند در چندین ایالت نتوانستند موفقیت کسب کنند.”

پست های دو عضو قضایی لوکپال (نماینده دادستان مرکزی) خالی است ، در حالی که 22 ایالت و UT ها Up-Lokayukta (عضو) را منصوب نکرده اند.

در این بیانیه آمده است: “فقط چهار ایالت به نام های بیهار ، مانیپور ، ادیشا و تامیل نادو وجود دارد که اعضای قضایی و غیر قضایی لوکایوکتا را منصوب می کنند.”

این گزارش گفت از 28 ایالت و سه UT ، 9 کشور – آسام ، بیهار ، چاتیسگره ، دهلی ، گوا ، جارخند ، کرالا ، مادیا پرادش و اوتار پرادش – اقدامات لوکایوکتای خود را اصلاح نکرده اند تا آنها را با لوکپال مطابقت دهد و قانون لوکایوکتا در سال 2013.

در این گزارش آمده است: “اقدامات کارناتاکا و کرالا لوکایوکتا را می توان قوانینی در سطح ایالت نمونه در نظر گرفت ، که می تواند توسط سایر ایالت ها / UT ها دنبال شود.”

در این گزارش آمده است که 10 کشور هیچ وب سایت رسمی ندارند و یا دسترسی به وب سایت های آنها امکان پذیر نیست.

در این گزارش آمده است: “Lokpal (حالت ایمیل) و سه ایالت یعنی ادیشا ، ماهاراشترا و میزورام دارای تسهیلات آنلاین شکایت هستند.”