گزارش: ثروتمندان فوق العاده هند در سال 2022 شش درصد از ثروت خود را به طلا اختصاص دادند.

بر اساس نظرسنجی نگرش انجام شده توسط نایت فرانک، حدود شش درصد از کل ثروت قابل سرمایه‌گذاری افراد هندی با ارزش خالص فوق‌العاده بالا (UHNWIs) در سال 2022 به طلا اختصاص یافته است.

هند و سرزمین اصلی چین با تخصیص 6 درصد ثروت به طلا توسط UHNWI کشورهای مربوطه در سال 2022 در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفتند. اتریش با تخصیص 8 درصد در رتبه اول فهرست قرار گرفت. تخصیص طلا توسط افراد فوق ثروتمند هندی بالاتر از میانگین تخصیص UHNWI از هر دو منطقه جهانی و APAC بود. طبق گزارش نایت فرانک، در سال 2022، میانگین تخصیص ثروت UHNWI در طلا در سطح جهان 3 درصد و در منطقه آسیا و اقیانوسیه 4 درصد بود.

یکی از دلایل اصلی افزایش تخصیص طلا توسط UHNWIs، بازده قابل توجهی است که طلا در طول سال ها ارائه کرده است. فلز زرد در 5 سال گذشته (از سال مالی 2019 تا سال مالی 2023) بیش از 69 درصد بازدهی درخشان داشته است. همه‌گیری، نرخ بهره پایین و استراتژی نقدینگی آسان که توسط بانک‌های مرکزی جهانی اتخاذ شد، فشار زیادی به قیمت‌ها وارد کرد.

Shishir Baijal، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل، نایت فرانک هند گفت: «در پی عدم قطعیت در چشم‌انداز اقتصاد جهانی، مصرف‌کنندگان به تخصیص سرمایه افزایشی به دارایی‌هایی متوسل شدند که ثبات را ارائه می‌دهند و به عنوان محافظ در برابر تورم عمل می‌کنند. این به درستی در نظرسنجی نگرش‌ها در گزارش ثروت ما در سال 2023 نشان داده شد، که UHNWIهای هند نسبت بیشتری از ثروت را به طلا (6٪) در مقایسه با تخصیص جهانی (3٪) در سال 2022 اختصاص داده‌اند.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!