کنگره: کنگره احتمالاً امروز در مورد وزیر ارشد کارناتاکا تصمیم می گیرد، شرایط برای سیدا و سیواکومار تقسیم شده است

پیش‌بینی می‌شود که شکست حزب بهاراتیا جاناتا در کارناتاکا بزرگ‌ترین مانع کنگره در آستانه انتخابات در ایالت جنوبی باشد. اما اکنون، یک هفته پس از رای گیری، تنها چند روز پس از پیروزی قاطع، حزب ملی مشکل جدیدی در دستان خود دارد – چه کسی شغل برتر را بدست می آورد؟

رئیس کمیته کنگره کارناتاکا پرادش (KPCC)، DK Sivakumar، و Siddaramaiah – رهبر اپوزیسیون در مجلس ایالتی و وزیر ارشد سابق – هر دو برای صندلی رقابت می کنند و تصمیم را به تعویق می اندازند.

روز سه‌شنبه، سیواکومار با مالیکارجون خارگ، رئیس حزب ملاقات کرد و ادعای خود را برای این شغل مطرح کرد و روند تصمیم‌گیری را به تاخیر انداخت.

در صورتی که سیواکومار با حضور سیددارامایا در دو سال اول دوره پنج ساله در دفتر نخست وزیری موافقت کند، به سیواکومار یک دوره سه ساله در این کرسی پیشنهاد شده است.

رهبری کنگره قرار است در 17 مه جلسات متعددی برگزار کند تا مشخص شود چه کسی این شغل بسیار مورد علاقه را بدست می آورد.

مذاکرات بین خارگ و راهول گاندی، رئیس پیشین کنگره، چند روزی است که ادامه دارد و مجموعه‌ای از جلسات برای حل این مشکل برگزار شده است.

سیددارامایا و شیواکومار به طور جداگانه با رئیس کنگره دیدار کردند و TOI گزارش داد که مذاکرات سیددارامایا و خارگه بسیار طولانی تر به طول انجامید. رئیس سابق کارناتاکا همچنین با دبیران کل کنگره، KC Venugopal و Randeep Surjewala به طور جداگانه ملاقات کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که رهبران هر دو ایالت در پایتخت مانده‌اند و احتمالاً برای دور دیگری از گفتگوها در روز چهارشنبه فراخوانده می‌شوند تا روند انتخاب را محدود کنند.

در حالی که رهبری حزب به دنبال حل این موضوع در سریع ترین زمان ممکن است، اصرار سیواکومار مسائل را پیچیده کرده است. بر اساس گزارش ها، رئیس KPCC از پیوستن به دولت در صورت عدم اعطای مقام عالی امتناع کرده است، به این دلیل که رقیب کهنه کارش یک دوره کامل خدمت کرده و زمان آن رسیده است که او به حق خود برسد.

“هنوز مشکلی وجود دارد، در غیر این صورت این روند امشب به پایان می رسید. این کار تا فردا بعدازظهر انجام خواهد شد.

یک رهبر ارشد که از تحولات آگاه بود، گفت علیرغم اینکه سیددارامایا اکثریت آرا را در رای گیری مخفی انجام شده توسط سه ناظر ویژه به دست آورد، شیواکومار مایل به تسلیم شدن نبود.

وی افزود: «او (رئیس ایالت) مدعی است که پیروزی را به حزب داده است و از این رو سزاوار پست نخست وزیری است.

یکی از مسئولین دفتر به TOI گفت که شیواکومار می خواست با سونیا گاندی، رئیس UPA و راهول گاندی ملاقات کند، اما از آنجایی که سونیا در شیملا بود، این امکان وجود نداشت. او احتمالا چهارشنبه با او ملاقات خواهد کرد.

«خدا (حزب) و مادر (سونیا) می‌دانند چه چیزی را به بچه‌ها ارائه دهند. من می روم تا خدای خود را در معبد ملاقات کنم. من تنها می روم دبیر کل از من خواسته بود که تنها بیایم آنجا. ما این حزب (کنگره) را ساخته ایم، ما این خانه را ساخته ایم. من بخشی از آن هستم. سیواکومار قبل از ترک بنگالورو به پایتخت ملی گفت: یک مادر همه چیز را به فرزندش خواهد داد.

روز دوشنبه، هر سه ناظر برای کارناتاکا گزارش های خود را به خارگ ارسال کردند و نشست رهبران حزب بیش از پنج ساعت به طول انجامید که در آن اکثر نمایندگان MLA از ادعای سیددارامایا حمایت کردند.