کنگره: هیمانتا بیسوا سارما، رئیس جمهور آسام، از کنگره خواست تا موضوع آنکیتا دوتا را حل و فصل کند.

هیمانتا بیسوا سارما، رئیس وزیر آسام از کنگره خواست تا موضوع آنکیتا دوتا را حل کند وگرنه قانون طی چند روز دیگر مسیر خود را طی خواهد کرد.

آنگکیتا دوتا، رئیس کنگره جوانان آسام، روز پنجشنبه شکایتی را علیه رئیس ملی این سازمان، سرینیواس بی وی، به پلیس ارائه کرد و او را به آزار و اذیت و دستکاری متهم کرد.

سارما روز جمعه به رسانه ها گفت که اگرچه در کنگره نیست، اما به آنها توصیه خواهد کرد که این موضوع را دوستانه حل کنند. با ثبت شکایت، اگر حزب کنگره نتواند آن را حل کند، قانون طی چند روز آینده مسیر خود را طی خواهد کرد.

او گفت: «کنگره باید از کرامت زنان آسامی محافظت کند. کمیسیون ملی زنان نامه ای به مدیرکل پلیس آسام نوشته است.

پلیس آسام یک FIR را بر اساس شکایت دوتا ثبت کرده است. او اظهارات خود را تحت بند 164 CrPC در مقابل قاضی ثبت کرد.

سرینیواس به تواضع خشن، آزار و اذیت جنسی از طریق اظهارات رنگارنگ جنسی، ارعاب جنایی، تجاوز، مهار کامل اشتباه و تهدید متهم شده است.

دوتا شکایت خود را به اداره پلیس دیسپور ارائه کرد و مدعی شد که سرینیواس در شش ماه گذشته او را با اظهارنظرهای جنسی جنسی، استفاده از کلمات عامیانه و همچنین تهدید به آزار و اذیت و شکنجه او در صورت ادامه شکایت از او به دفتر ارشد حزب، عواقب ناگوار به همراه خواهد داشت. در شکایت، او مدعی شد که در جریان جلسه عمومی حزب در رایپور در ماه فوریه، متهم او را مورد سرزنش قرار داده و تهدید کرده است که حرفه سیاسی او را خراب خواهد کرد.

دوتا به رسانه‌ها گفت که شکایتی علیه فردی به نام سرینیواس بی‌وی تنظیم کرده است و نه علیه کنگره.» من متعلق به خانواده‌ای از اعضای کنگره هستم.

سرینیواس یک اخطار قانونی برای او صادر کرد و مدعی شد که او را در آماده سازی برای ترک کنگره و پیوستن به BJP بدنام می کند.

کمیته کنگره آسام پرادش اخطاریه ای برای او صادر کرده است.

کمیسیون ملی زنان (NCW) توئیت‌های او را مورد توجه قرار داده و برای انجام اقدامات لازم به پلیس ایالت نامه نوشته است.