کنگره: جایرام رامش: پیروزی قاطع کنگره در کارناتاکا ثابت می کند که نخست وزیر مودی “آنانتاویجیام” نیست

جیرام رامش، رهبر ارشد حزب، روز شنبه گفت که پیروزی قاطع کنگره در کارناتاکا، “دوز تقویت کننده” بسیار مورد نیاز را به حزب داده و ثابت کرده است که نارندرا مودی، نخست وزیر و سیاست تفرقه افکنی و قطبی شدن را می توان شکست داد. او گفت: “نخست وزیر فکر می کرد که صدای حلزونی دارد که “آنانتاویجیام” است، شبیه به یودیشیرا در “مهابهاراتا”. این انتخابات ثابت کرده است که می توان نخست وزیر را شکست داد و او “آنانتاویجیام” (پیروز همیشه) نیست.” .

او در مصاحبه ای با PTI پس از اینکه کنگره در تنها ایالت جنوبی تحت حکومت BJP بازگشت قاطعانه ای را ترتیب داد، گفت که مردم کارناتاکا دستور روشنی علیه نخست وزیر داده اند.

“این یک دستور تعیین کننده برای کنگره و یک رای قاطع علیه نخست وزیر و نه فقط BJP است، زیرا معمار کمپین BJP نخست وزیر بود.

“این نمایش های جاده ای نخست وزیر، سخنرانی های نخست وزیر، پیام های ویدئویی نخست وزیر بود. نخست وزیر، نخست وزیر و نخست وزیر بود. کمپین BJP در کارناتاکا از نخست وزیر بود، توسط نخست وزیر و برای نخست وزیر و همه آن ها. رامش به PTI گفت: سه نفر رد شده اند.

رهبر کنگره تاکید کرد که شکست BJP بسیار مهم است، زیرا کارناتاکا آزمایشگاهی برای قطب بندی اشتراکی و سیاست هندوتوا است.

« بازگشت به داستان های توصیه


رامش گفت: “این آزمایشگاه سیاست تفرقه افکن و قطبی کننده است و آنها با اختلاف زیادی رد شده اند. سیاست تفرقه افکنی و قطبی سازی شکست خورده است و این پیام اصلی انتخابات کارناتاکا است.” کنگره پس از 10 سال به تنهایی در کارناتاکا به قدرت بازگشت و BJP را از تنها جایگاه جنوبی خود در روز شنبه سقوط داد، زیرا رای دهندگان قاطعانه از حزب بزرگ قدیمی که به شدت به دنبال احیای انتخابات قبل از انتخابات 2024 لوک سبها بود، حمایت کردند. این حزب 134 کرسی به دست آورد و در دو کرسی دیگر از 224 کرسی مجلس در ایالت پیشتاز بود.

رامش گفت: “این انتخابات به عنوان یک دوز تقویت کننده برای ما بوده و به تقویت اعتماد ما کمک کرده است. این پیروزی قاطع نشان می دهد که اگر با دستور کار مثبت، با استراتژی و متحد کار کنیم، هیچ کس نمی تواند کنگره را شکست دهد. کنگره است. نه فقط گذشته، بلکه آینده است.”

وی در پاسخ به این سوال که آیا حکم کارناتاکا شکست نخست وزیر است، گفت: “کاملا”.

وی درباره اینکه آیا این همه پرسی در مورد نخست وزیر است یا خیر، گفت: ما آن را رفراندوم نخست وزیری نکردیم. موتور در بنگالورو.”

“اما این BJP، آقای (JP) Nadda است که اولین بار گفت که اگر به کنگره رای دهید، “عشیرواد” نخست وزیر را نخواهید داشت، سپس این نخست وزیر بود که گفت “اگر به من رای دهید کارناتاکا”. تبدیل به یک ابرقدرت خواهد شد، سپس آمیت شاه گفت: “اگر به کنگره رای بدهید، شورش های جمعی خواهید داشت”.

دبیر کل کنگره، که اهل کارناتاکا است، گفت که BJP چهره محلی و رهبر محلی ندارد و آنها نخست وزیر را به “همه و پایان همه چیز” آن کمپین تبدیل کردند.

رامش گفت که استراتژی کنگره در کارناتاکا از زمان بهارات جودو یاترا در ماه اکتبر که هفت ناحیه و 21 حوزه مجلس را در 23 روز تحت پوشش قرار داد، بسیار واضح بود.

وی گفت: از آن روز سازمان کنگره یکپارچه شد، احساس همبستگی در سازمان ایجاد شد و به دنبال آن از برنامه مثبت پنج ضمانت و برنامه های متنوع برای کشاورزان، زنان، جوانان و اقشار مختلف جامعه رونمایی شد. ، که به حزب کمک کرد تا پیروز شود.

“کمیسیون 40 درصدی سرکارا” شاید مشهودترین کمپین برای حذف BJP بود. اما این فقط یک کمپین منفی نبود، بلکه یک کمپین مثبت برای رای دادن به کنگره برای پنج تضمین بود، موتور را در بنگالورو به ارمغان بیاورید. رشد اقتصادی و هماهنگی اجتماعی. این پیام ها واقعاً در سراسر ایالت در مناطقی که به طور سنتی سنگرهای BJP محسوب می شدند طنین انداز شده است.

اشاره دبیر کل کنگره به پنج تضمینی بود که حزب به محض تشکیل دولت در کارناتاکا اجرا می کرد.

اینها 200 واحد برق رایگان برای همه خانوارها (گروه جیوتی)، کمک ماهیانه 2000 روپیه به زنان سرپرست هر خانواده (گروه لاکشمی)، 10 کیلوگرم برنج رایگان برای هر یک از اعضای خانواده BPL (Anna Bhagya)، 3000 روپیه در ماه است. برای جوانان فارغ التحصیل بیکار و 1500 روپیه برای دارندگان دیپلم بیکار (هر دو در گروه سنی 18 تا 25 سال) به مدت دو سال (Yuva Nidhi) و سفر رایگان برای زنان در اتوبوس های حمل و نقل عمومی (شاکتی).

رامش چیکاماگالور را مثال زد که ایندیرا گاندی را در سال 1978 انتخاب کرد و محل تولد او بود. این سنگر در 35 سال گذشته یک سنگر BJP بوده است و ما آن سنگر را شکستیم.»

رامش در مورد اینکه این پیروزی برای کنگره در آینده چه معنایی دارد، گفت: “من با این موضوع نه هیجان زده می شوم و نه افسرده می شوم، زیرا شما باید آن را با قدم های بعدی کنار بگذارید. ما جالاندهار را به خاطر قدرت مالی برتر حزب اعم ادمی که در حال بازی بود از دست دادیم.

رامش گفت که کارناتاکا یک پیروزی قاطع برای کنگره است، اما حزب راه درازی در پیش دارد زیرا بسیاری از انتخابات مجلس مانند آن در تلانگانا، مادیا پرادش، راجستان و چاتیسگار و میزورام نزدیک است.

وی با بیان اینکه این انتخابات در انتخابات ایالتی تاثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه از سال 2024 صحبت کنیم، تعداد زیادی انتخابات ایالتی داریم.

او گفت: «این انتخابات جو ایجاد می کند و به سازمان حزب اعتماد می کند.

رامش همچنین بهارات جودو یاترا را در شکل‌دهی به پیروزی کنگره اعتبار می‌داند و می‌گوید که تأثیر اصلی آن القای حیات به حزب کنگره بود.

“این سنجیوانی به حزب کنگره داد و شور و نشاط جدیدی به کارگران و حزب بخشید. رهبران نیز متحد بودند. وقتی انرژی کارگران را همراه با اتحاد رهبران داشته باشید، می‌توانیم منتظر چنین پیروزی‌های بیشتری باشیم. وی گفت: تنوع کارناتاکا.

وی با اشاره به اینکه لیبرال ها و راست گرایان پیش از این نیز آگهی های ترحیم کنگره را نوشته اند، گفت: سرگرمی مورد علاقه آنها نوشتن آگهی های ترحیم کنگره بوده است، اما همیشه زودتر از موعد ثابت می شود.

رئیس کنگره در راجیا سبها گفت: «این مطمئناً اعتماد به کارگران حزب را القا می‌کند و به آنها تقویت روحی عظیمی می‌دهد.