کنترل ویروس کرونا تا رسیدن واکسن در دستور کار جلسه مودی با CMs

دهلی نو: کنترل موج دوم احتمالی Covid-19 زمستان امسال تا زمان واکسن در دستور کار جلسات مجازی نخست وزیر نارندرا مودی با وزرای ارشد در روز سه شنبه است. این جلسات در پس زمینه ای افزایش می یابد که اخیراً در موارد جدید عفونت و تعداد مرگ و میر در حدود ده ایالت از جمله پایتخت ملی ، دهلی مشاهده شده است.

مودی ابتدا با CM های ایالت های با نگرانی بالا که اکنون بیشترین موارد و مرگ و میرها را دارند ملاقات می کند و به دنبال آن جلسه دیگری با CM های سایر ایالت ها برگزار می شود.

منابع دولتی در این باره می گویند که نخست وزیر می تواند بر افزایش نسبت آزمایش RT-PCR در ایالات با نگرانی زیاد ، افزایش آزمایش در مناطق مهار ، مهار جمعیت زیادی در بازارها ، اجرای ماسک با جریمه و افزایش آگاهی در مورد تعیین فاصله از سایر افراد در جامعه. انتظار می رود CMs نخست وزیر را در مورد اقدامات مجدد اعمال شده توسط آنها مانند منع رفت و آمد شبانه ، پس از افزایش فستیوال جشنواره در موارد ، مطلع سازند.

این منابع گفتند اگرچه افزایش تعداد Covid در هند در ماه جاری به هیچ وجه به رشد نمایی که در اروپا و ایالات متحده با شروع زمستان مشاهده شده نزدیک نیست ، اما تلاش دولت در اینجا برای جلوگیری از موج بزرگ دوم است.

“نخست وزیر کمی قبل از فصل جشن با سخنرانی ویژه ای به مردم توصیه کرد که مراقب خود نباشند و تأکید کرد که ویروس در میان ما هنوز بسیار زیاد است. تا زمانی که واکسن نیاید ، وقت آن نیست که کنترل خود را از دست بدهیم وضعیت اینجا “، یک مقام ارشد دولت گفت.

کووید

ده ایالت حدود 79٪ موارد جدید و 75٪ موارد مرگ های تازه در این کشور را گزارش می دهند. دهلی ، ماهاراشترا و کرالا بیشترین تعداد موارد جدید را گزارش کرده اند در حالیکه دهلی ، ماهاراشترا و بنگال غربی بیشترین میزان مرگ و میر روزانه را گزارش کرده اند. اعداد Covid-19 در کشورهایی مانند پنجاب ، هاریانا ، اوتار پرادش ، راجستان ، چاتیسگر ، مادیا پرادش و هیماچال پرادش نیز نگران کننده است.

این مرکز تیم هایی را به UP ، پنجاب و هیماچال پرادش و پیش از این به هاریانا ، راجستان ، گجرات ، مانیپور و چاتیسگره اعزام کرده است. وضعیت زیرساخت های بیمارستان و در دسترس بودن تخت های پشتیبانی شده از ICU و اکسیژن برای مقابله با هرگونه افزایش موارد بررسی می شود.

نخست وزیر می تواند ابراز خرسندی کند از اینکه میزان بهبودی در هند بیش از 93 درصد است و این کشور از 8 نوامبر روزانه کمتر از 50،000 مورد را ثبت می کند. موارد فعال در هند اکنون کمتر از 4.5 لک یا فقط 4.85٪ از کل مثبت است موارد ، که یکی دیگر از ارقام اطمینان بخش است.

همچنین انتظار می رود نخست وزیر از CM ها بخواهد که موجودی انبارهای سرد برای واکسن را بررسی کرده و برای استراتژی توزیع آماده شوند. در جلسه قبلی در ماه سپتامبر ، نخست وزیر از مدیران ارشد ماهاراشترا ، اوتار پرادش ، پنجاب ، دهلی ، آندرا پرادش ، تامیل نادو و کارناتاکا خواسته بود تا تلاش های ویژه ای برای کنترل شیوع Covid-19 در 60 منطقه آسیب دیده انجام دهند.