کمیته کنگره کارناتاکا پرادش: اشک شوق، متانت و درون نگری: واکنش رهبران به دستور کارناتاکا

دی کی شیواکومار، رئیس کمیته کنگره کارناتاکا پرادش (KPCC) با یادآوری حمایتی که از سونیا گاندی، رهبر AICC در تمام مدت دریافت کرده بود، و دیدار او زمانی که چهار سال پیش در زندان تیهار بود، از خوشحالی اشک ریخت. او گفت: «به خاطر اوست که من به جای اینکه پشت میله های زندان باشم، از یک دفتر با شما خطاب می کنم.

شیواکومار در حین صحبت با رسانه ها سعی کرد اشک های شادی را کنترل کند زیرا حزب تحت رهبری او به شدت سقوط کرد. او گفت که وقتی او مورد تهدید BJP قرار گرفت که رهبرانش از او خواستند بین پیوستن به حزب زعفران یا رفتن به زندان یکی را انتخاب کند، او دومی را انتخاب کرد.

Mallikarjun Kharge، رئیس AICC، احساسات خود را تکرار کرد و سونیا گاندی را به خاطر مبارزات انتخاباتی حتی زمانی که حالش خوب نبود تحسین کرد. وی گفت: «ما به اعتقاد مردم نسبت به خود پایبند خواهیم بود و همه طرح‌های رفاهی را که در مانیفست خود اعلام کرده‌ایم اجرا خواهیم کرد».

جاگدیش شتر، جدا شده از BJP، که به BJP در کرسی مرکزی Hubblli-Dharwad شکست خورد، گفت که حزب حاکم به دلیل توهین هایی که به جامعه Lingayat کرد، بهایی را در کیتور-کارناتاکا و کالیان کارناتاکا پرداخت کرده است.

سیددارامایا، رهبر اپوزیسیون، این نتیجه را حکمی علیه نخست وزیر نارندرا مودی، وزیر کشور اتحادیه، آمیت شاه و رئیس ملی BJP، جی پی نادا خواند. نخست وزیر 20 بار به کارناتاکا آمد. هیچ نخست وزیری در گذشته اینگونه تبلیغات نکرده است.»

رهبر کهنه کار BJP، BS Yediyurappa، بلند قدترین چهره سیاسی جامعه Lingayat، گفت که پیروزی و شکست برای حزب تازگی ندارد. کارگران حزب نباید از این نتایج وحشت زده شوند. ما به عقب‌نشینی حزب نگاه خواهیم کرد.»

باساوراج بومای، وزیر ارشد، که در ژوئیه 2021 جایگزین یدیوراپا شده بود، پذیرفت که BJP این بار نتیجه را از دست داده است. به عنوان یک حزب ملی، ما نه تنها تحلیل خواهیم کرد، بلکه خواهیم دید که چه کمبودها و شکاف هایی در سطوح مختلف باقی مانده است. ما این نتیجه را با گام برداشتیم.» او گفت. HD Kumaraswamy، رهبر JDS، که همیشه گفته بود حزبش به تنهایی به قدرت خواهد رسید، نتوانست عملکرد سال 2018 خود را تکرار کند. پسرش نیکیل کوماراسوامی در صندلی مجلس راماناگار که توسط مادرش آنیتا کوماراسوامی خالی شده بود شکست خورد. این دومین شکست او در انتخابات پس از شکست لوک سبها در سال 2019 بود.