کشورهای صنعتی در تسهیل قوانین کار پیشتاز هستند

کشورهای صنعتی کلیدی در تسهیل قوانین کار برای بخش‌های منتخب از طریق اصلاحیه‌های قانون کارخانه‌ها رهبری را بر عهده گرفته‌اند، در حالی که مرکز هنوز قوانین کار مورد تأیید پارلمان را اجرا نکرده است.

در حالی که کارناتاکا و تامیل نادو ساعات کاری را از هشت روز در هفته به 12 ساعت در روز افزایش داده اند، ایالت هایی از جمله اوتار پرادش و مادهیا پرادش به تغییرات مشابهی چشم دوخته اند تا قوانین کار خود را انعطاف پذیر کنند. کار، به عنوان یک موضوع همزمان، ایالت ها انعطاف پذیری برای اصلاح قوانین کار دارند، اما ایالت ها برای اجرا به موافقت رئیس جمهور نیاز دارند.

انتظار می‌رود این اقدام بخش‌های تولید الکترونیک و سایر بخش‌های سخت‌افزاری را که تقاضای قوی، ایالت‌ها را مجبور به ارائه ساعات کاری انعطاف‌پذیر، مشروط به اطلاع‌رسانی، تسهیل کند.

با این حال، ساعات کار هفتگی همچنان به 48 محدود می شود و انعطاف پذیری برای بخش های خطرناک در دسترس نخواهد بود.

کشورهای صنعتی در تسهیل قوانین کار پیشتاز هستنددفتر ET

کارناتاکا ماه گذشته قوانین کار خود را آزاد کرده بود و به شیفت های 12 ساعته اجازه می داد و شیفت های شب را برای زنان باز می کرد.

یک مقام ارشد بخش کار در دولت کارناتاکا گفت: “این تغییرات بخشی از قوانین کار است. با این حال، از آنجایی که مرکز هنوز این قوانین را اجرا نکرده است، ایالت برای ایجاد ساعات کاری انعطاف‌پذیر متناسب با نیاز صنعت اقدام کرده است.” ET. ما این پیشنهاد را به مرکز ارسال کرده‌ایم و قبل از اجرای آن منتظر اشاره رئیس‌جمهور هستیم.»

هفته گذشته، دولت تامیل نادو قانونی را تصویب کرد که شیفت کاری روزانه کارگران کارخانه را به 12 ساعت افزایش می دهد، در صورتی که آنها هفته های کاری چهار روزه را انتخاب کنند.

با این حال، این باید با رضایت کارمند باشد و هر بخش در صورت نیاز به ساعات کاری طولانی، باید ادعای خود را ارائه دهد.

در حالی که گجرات هنوز چنین انعطاف‌پذیری را ارائه نکرده است، یک مقام ارشد ایالتی به ET گفت که ایالت مایل است هر درخواستی را که توسط صنعت ارائه شود، در نظر بگیرد، هرچند مقررات مشابهی در این کد وجود دارد.

این اقدام خشم اتحادیه های کارگری را برانگیخته است. کنگره اتحادیه سراسری هند (AITUC)، یک اتحادیه کارگری مرکزی، خواستار لغو فوری چنین قانونی شده است و گفته است که از آن علیه منافع کارگران سوء استفاده خواهد شد. در این بیانیه آمده است: «اصلاح افزایش ساعت کار تأثیر منفی بر دستمزد و همچنین شرایط کار کارکنان خواهد داشت».

این نگرانی وجود دارد که مرکز ممکن است قوانین کار را تا انتخابات عمومی سال 2024 برای جلوگیری از واکنش منفی قرار داده باشد.