کشاورزی: ​​مرکز برای حل همه نگرانی ها ، اتحادیه های کشاورزان را در یک نشست مهم در مورد اعتراضات گفت

دهلی نو: منابع گفتند که دولت در تلاش برای شکستن بن بست اعتراضات علیه قوانین جدید مزرعه است ، روز شنبه به نمایندگان کشاورزان مزاحم گفت که آماده اند تا با نگرش باز تمام نگرانی های خود را برطرف کنند.

در آغاز دور پنجم گفتگوها در Vigyan Bhawan ، وزیر کشاورزی اتحادیه نارندرا سینگ تومار به گروه 40 نفره نمایندگان اتحادیه های مختلف کشاورزان گفت که دولت متعهد به گفتگوهای صمیمانه است و از همه بازخورد مثبت در مورد قوانین جدید مزرعه استقبال می کند ، گفت

بعداً ، وزیر تجارت سم پاركاش ، نماینده مجلس در پنجاب ، خطاب به رهبران پنجابی گفت كه دولت احساسات پنجاب را می فهمد.

منبعی به نقل از پاركاش به رهبران اتحادیه گفت: “ما آماده هستیم تا با نگرشی باز به تمام نگرانی های شما رسیدگی كنیم.”

گفتگوها بین دولت و اتحادیه های معترض حدود ساعت 2.30 بعد از ظهر آغاز شد و پیوش گوئیل وزیر راه آهن ، بازرگانی و غذا نیز در آن شرکت داشت.

تومار ، که رهبر مذاکرات برای مرکز است ، در سخنان افتتاحیه خود گفت که دولت متعهد به “گفتگوهای مسالمت آمیز با رهبران کشاورزان است و قصد ندارد به احساسات کشاورزان آسیب برساند”.

منابع گفتند ، وزیر کشاورزی از بازخورد در مورد سه قانون مزرعه استقبال کرد ، در حالی که دبیر کشاورزی سانجی آگاروال اقدامات چهار دور قبلی گفتگو با اتحادیه های کشاورزان را در این جلسه خلاصه کرد.

اعتقاد بر این است که دو طرف در مورد موضوعات بحث برانگیز مانند ارائه حل اختلاف و ثبت نام بازرگانان در دستورهای خصوصی پیشنهادی تحت قوانین جدید بحث کرده اند.

پیش از جلسه ، تومار و گویال ، به همراه وزیران ارشد اتحادیه راجنات سینگ و آمیت شاه ، با نخست وزیر نارندرا مودی ملاقات کرده بودند تا درباره پیشنهادهای احتمالاً ارائه شده به گروه های تحریک کننده ، مشورت کنند.

منابع گفتند ، تصمیم مودی برای برگزاری مشورت با وزرای اتحادیه ، كه تاكنون چهره تلاش های این مركز برای پایان دادن به تحریک كشاورزان بوده اند ، نشان دهنده اهمیتی است كه نخست وزیر برای خنثی كردن بحران قائل شده است.

روز پنجشنبه ، مذاکرات بین وزرای اتحادیه و یک گروه نماینده از هزاران کشاورز تحریک کننده نتوانست هیچ مصوبه ای به دست آورد ، زیرا رهبران اتحادیه به درخواست خود برای لغو قوانین جدید مزرعه علی رغم پیشنهاد دولت برای “بحث و بررسی با ذهن باز “برخی از نکات کلیدی نگرانی که در سه قانون جدید توسط کشاورزان مطرح شده است.

کشاورزان روز جمعه در تاریخ 8 دسامبر “بهارات بند” را اعلام کردند و تهدید کردند که اگر دولت خواسته های آنها را نپذیرد ، تحریکات خود را تشدید کرده و راه های بیشتری را که به پایتخت ملی می روند مسدود می کند.

سه قانون مزرعه در ماه سپتامبر به تصویب رسیده است ، به عنوان اصلاحات عمده در بخش کشاورزی توسط دولت ارائه شده است که باعث حذف واسطه ها می شود و به کشاورزان اجازه می دهد تا در هر نقطه از کشور بفروشند.

با این حال ، کشاورزان معترض ابراز نگرانی کرده اند که این قوانین جدید زمینه را برای از بین بردن بالشتک ایمنی حداقل قیمت حمایت و اسقاط آوندها فراهم می کند و آنها را در رحمت شرکت های بزرگ قرار می دهد. این مرکز سیستم های MSP و mandi را ادامه داده و بهبود می بخشد و تقویت می کند.

هزاران کشاورز که مانع از سرمای زمستان شده اند ، به عنوان بخشی از اعتراض خود به قوانین مزرعه این مرکز ، طی 9 روز گذشته در نقاط مختلف مرزی دهلی رها شده اند.

قبل از شروع جلسه ، یکی از کارمندان All India Kisan Sabha گفت که فقط لغو قوانین جدید مزرعه به بن بست پایان می دهد.

کریشنا پراساد ، دبیر مالی AIKS گفت: “در این مقطع ، ما اتحادیه های حمل و نقل ، مشاغل خرده فروشی و سایر گروه های وابسته داریم که با ما همبستگی نشان داده اند. حرکت ما فقط مربوط به کشاورزان نیست.”

در خارج از محل جلسه ، کارمندان انجمن حمل و نقل جهانگرد هند (ITTA) ، که وسایل نقلیه را برای حرکت ترانزیت کشاورزان معترض تأمین کرده است ، دیده می شوند که در دست خود یک بنر نوشته اند “ما از کشاورزان حمایت می کنیم” و شعارهایی را پشتیبانی می کند که از تحریک دهقانان حمایت می کند.

ساتیش صحراوات ، رئیس IITA به PTI گفت: “من از خانواده یک کشاورز هستم. می توانم با ترس آنها صحبت کنم. ما در Mahipalpur زمین های کشاورزی داشتیم و اکنون ترمینال T-3 را در آنجا می بینید. ما از کشاورزان معترض در راستای آنها حمایت می کنیم.”

وی گفت که این انجمن از اولین جلسه تشکیل کشاورزان تسهیلات حمل و نقل را ارائه می دهد.

دبیر كل امور خارجه اتحادیه بهاراتیا كیسان (راجوال) Onkar Singh Agaul گفت: “خواسته ما همان است كه دولت باید هر سه قانون مزرعه را پس بگیرد. ما می خواهیم MSP از طریق قانون تضمین شود.”

وی همچنین به دنبال لغو قانون اصلاحیه برق و مصوبه ای در مورد آتش سوزی کلوخه ها بود.

رهبر BJP از پنجاب سورجیت کومار جیانی ، هنگام ورود به ویگیان بهوان به همراه همکار حزب خود هارجیت سینگ گروال ، امیدوار بود که این مسئله به زودی حل شود.