کشاورزان پیشنهاد آمیت شاه را رد می کنند ، خواهان نامگذاری تابلویی هستند

حل فوری بحران کشاورزان بعید به نظر می رسد زیرا کشاورزان که نسبت به قوانین جدید کشاورزی معترض بوده اند ، پیشنهاد وزیر کشور اتحادیه آمیت شاه را برای انتقال آشفتگی به مناطق بوراری رد کرده اند.

“دولت پیشنهاد کرده است که برای سومین بار در 3 دسامبر دیدار کند. بنابراین ، گفتگوها در حال حاضر ادامه دارد. هیچ کس نباید فکر کند که دولت برای آن آماده نیست. ”

“دولت برای گفتگو باز است … اتحادیه های کشاورزان باید جو را برای آن ایجاد کنند. آنها باید تحریک را ترک کرده و برای گفتگو انتخاب کنند. “وزیر کشاورزی NS تومار گفت.

این یک روز پس از آن صورت می گیرد که وزیر داخلی اتحادیه از کشاورزان خواسته بود به بوراری بروند. وزیر امور خارجه آجی بهالا به 31 اتحادیه کشاورزان از پنجاب نامه نوشت و بار دیگر درخواست شاه برای انتقال به محوطه های شمال شرقی دهلی را تکرار کرد و متعاقب آن مرکز برای جلسه فراخوانده خواهد شد. مقامات گفتند بلوک جنوبی در تلاش است تا با درگیر کردن دولت های هاریانا و پنجاب وضعیت را خنثی کند.

قرار است دور سوم مذاکرات بین گروه های کشاورزان و کمیته عالی وزیران اتحادیه در 3 دسامبر در ویگیان بهوان برگزار شود. در نامه خود به اتحادیه های کشاورزان ، باهلا نوشت: “دولت آماده است گفتگو با نمایندگان اتحادیه های کشاورزان در روز بعد معترض کشاورزان به سمت مناطق بوراری. ” وزیر کشور همچنین گفت که اجتماعات بزرگ ممکن است منجر به عفونت و شیوع ویروس شود.

“به دلیل تجمع گسترده کشاورزان در بزرگراه های ملی ، ترافیک و زندگی عادی مختل شده است. با در نظر داشتن تعداد زیادی از معترضان ، دولت در داخل زمین ترتیبات کافی را در نظر گرفته است که می توان تظاهرات را به صورت مسالمت آمیز برگزار کرد. ” با این حال گروه های کشاورزان شرایط گفتگوها را رد کرده و می گویند فعلاً به مناطق معترض معین در بوراری منتقل نخواهند شد.

امنیت در مرزهای دهلی تقویت شده است زیرا مقامات احساس می کنند که تعداد کشاورزان معترض احتمالاً قبل از حرکت به جلو با رهبران و سایر گروه ها به آنها ملحق می شود. شش شرکت شبه نظامی در مرزهای Tikri و Singhu مستقر شدند در حالی که نیروهای اضافی در حالت آماده باش قرار دارند.

مقامات وزارت کشور گفتند که بحث های داخلی میان ذینفعان مختلف از جمله وزارت کشاورزی و دولت های هاریانا و پنجاب برای پایان دادن به بن بست در حال انجام است. یک مقام ارشد دولت گفت: “چندین دور گفتگو با رهبران و ارگان های کشاورزان برگزار می شود که به آنها در مورد مزایای اعمال یاد می دهند.”

کشاورزان خواستار لغو قوانین جدید مزرعه هستند ، که آنها گفتند ، این قانون باید با یک قانون دیگر جایگزین شود که پس از مشورت گسترده با ذینفعان تنظیم شده است. آنها همچنین خواهان تضمین حداقل قیمت پشتیبانی و جریمه نقدی برای سوختن مواد خرد شده هستند.

روز جمعه ، پلیس دهلی به هزاران کشاورز اجازه داد برای اعتراض برنامه ریزی شده علیه قوانین جدید مزرعه مرکزی به دهلی وارد شوند. کشاورزان با تراکتور و واگن برقی که مواد غذایی و مایحتاج ضروری را حمل می کردند ، از چند نقطه در تلاش برای ورود به دهلی بودند ، از سد معبرها و سیم های خاردارهایی که پلیس دهلی برای جلوگیری از ورود آنها استفاده کرده بود ، سرپیچی می کردند.