کشاورزان تقاضای MSP را در اعتراضات گسترده تقویت می کنند

دهلی نو: قانون جدید کشاورزی را که فروش محصولات را منسوخ کرده است ، حذف کنید یا در قوانین تصویب کنید که خرید محصولات نمی تواند توسط احزاب خصوصی زیر حداقل قیمت پشتیبانی مشخص شده توسط دولت (MSP) انجام شود – کشاورزان معترض در این امر ثابت قدم هستند تقاضای اصلی یک هفته پس از آمدن و نشستن هزاران نفر از آنها در مرز دهلی و دو دور گفتگوهای ماراتن موفق به شکستن بن بست نشدند.

“آسان است. دولت نمی خواهد از نظر MSP اطمینان قانونی داشته باشد. آنها می گویند هیچ قانونی هرگز چنین چیزی را نداده است. اما هیچ قانونی همچنین به احزاب خصوصی مجوز باز تهیه محصولات با هر قیمتی را که بخواهند نداده است. » وی گفت: “آنها حداكثر می گویند نامه ای را در این باره می نویسند یا حرف نخست وزیر نارندرا مودی را در همین مورد باور دارند. ما نمی توانیم این را بپذیریم. آنها باید آن را در قوانین قرار دهند یا آنها را قراضه كنند و پس از مشورت دوباره آنها را بیاورند. ”

رهبر دیگر ، دارشان پال ، گفت كه گروه های كشاورزان سه ماه پیش نامه مشابهی را در مورد MSP كه توسط وزیر كشاورزی NS Tomar به سوخبیر سینگ بدل ، رهبر شرومانی آكالی دال صادر شده بود ، رد كردند كه بعداً حزب خود را از اتحاد ملی دموكرات به رهبری BJP خارج كرد. “اگر فردا دولت تغییر کند چه؟ آیا نامه ای در دادگاه بلند می شود؟ ” پال گفت.

معترضین گفتند که دلیل قانع کننده ای وجود دارد که چرا تضمین MSP برای کشاورزان در پنجاب و هاریانا ایجاد می کند و چرا آنها آماده اند ماهها در مرز دهلی در سرما بنشینند. براساس دولت پنجاب ، تقریباً 99.6٪ از گندم و شالیزار در پنجاب از طریق سازمان های دولتی و فقط 0.4٪ از طریق آژانس های خصوصی در MSP تهیه می شود. این مقدار تقریباً 30 میلیون تن محصول به ارزش بیش از 60،000 کرور روپیه است که هر ساله در MSP از پنجاب تهیه می شود.

تابستان امسال ، پنجاب 66 درصد از کل خرید شالیزار در MSP را با 20.2 میلیون تن تن خریداری کرد که تقریباً 38000 کرور روپیه خریداری شده است. هاریانا دوم شد و 18 درصد از خرید شالیزار را به خود اختصاص داد. کشاورزان پنجاب و هاریانا “در پرورش گندم و شالیزار اصلی که در MSP با پرداخت زودهنگام تهیه می شود ،” احساس امنیت می کنند “. حدود 3.5 میلیون هکتار زمین در پنجاب به چنین محصولاتی اختصاص یافته است.

در حالی که این مرکز گفته است كه قوانین جدید این گزینه را به كشاورزان ارائه می دهد كه با حفظ ساختارهای موجود در خریدهای عمومی ، محصولات خود را خارج از ماندیس به اشخاص خصوصی با قیمت بالاتر بفروشند ، گروه های كشاورزی ابراز نگرانی می كنند كه در نهایت دولت می خواهد امور عمومی را از بین ببرد خرید در MSP.

این ترس بر این فرض استوار است که از آنجایی که پنجاب 6٪ (3٪ به عنوان هزینه مندی و 3٪ به عنوان توقف توسعه روستایی) به ازای هر فروش در مندی در MSP و هاریانا در کل 3٪ اتهام می زند در حالی که احزاب خصوصی هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند با این حساب ، در نهایت تجارت از مندیس به بازیکنان خصوصی که سپس قیمت ها را تعیین می کنند ، منحرف می شود. بنابراین گروه های کشاورز طی گفتگوها از مرکز خواسته اند تا اطمینان حاصل کند که مهمانی های خصوصی نیز در توقف توسعه روستایی نقش دارند ، تقاضایی که دولت اکنون در حال بررسی آن است.

همچنین تصویر بزرگتری از سیاست مخالفت در پنجاب وجود دارد ، ایالتی که BJP در انتخابات مجمع 2022 سهم کمی دارد در حالی که کنگره حاکم ، حزب مخالف اصلی Aam Aadmi و متحد سابق BJP شیرومانی آکالی دال در یک نبرد رقابتی برای خود را به عنوان متولی واقعی منافع کشاورزان طراحی کنند و اعتراضات را برانگیزند. پنجاب همچنین درآمد بزرگی در معرض خطر است ، زیرا سالانه از خرید محصولات در MSP تقریباً 3500 کرور روپیه درآمد کسب می کند.