کرالا: نامه تهدید پلیس در آستانه سفر نخست وزیر مودی به کرالا

پلیس کرالا و آژانس‌های مرکزی تحقیقاتی را درباره نامه‌ای آغاز کرده‌اند که در آن تهدید به حمله انتحاری علیه نارندرا مودی، نخست‌وزیر کرالا، که قرار است در روزهای 24 و 25 آوریل برای شرکت در برنامه‌های مختلف به این ایالت سفر کند، حمله انتحاری را آغاز کرده‌اند. نامه به زبان مالایایی که ظاهراً توسط یکی از ساکنان کوچی نوشته شده است، در دفتر رئیس ایالت BJP K Surendran دریافت شد که به نوبه خود آن را هفته گذشته به پلیس تحویل داده بود.

خبر تهدید نامه امروز پس از پخش گزارشی از سوی ADGP (اطلاعات) در رسانه ها منتشر شد. با انتشار این خبر، سورندران با رسانه ها ملاقات کرد و گفت که نامه تهدید را یک هفته پیش به رئیس پلیس ایالتی تحویل داده است.

در گزارش اطلاعاتی آمده است: “هفته گذشته، رئیس کمیته ایالتی BJP، کرالا نامه ای به زبان مالایایی دریافت کرده بود که جان نخست وزیر محترم هند را با استفاده از بمب گذار انتحاری تهدید می کرد.”

در این گزارش همچنین آمده است که صحت این نامه و شخص پشت آن در دست بررسی است.

سورندران ادعا کرد که “نشت گزارش اطلاعاتی” از پلیس یک اشتباه فاحش بوده و باید بررسی شود. در این گزارش 49 صفحه ای جزئیاتی از اسامی مقامات وظیفه، نقش آنها، جدول برنامه دقیق نخست وزیر از جمله موارد دیگر ارائه شده است.

وزیر امور خارجه V Muraleedharan همچنین از افشای گزارش ADGP (اطلاعات) انتقاد کرد و گفت که این یک موضوع جدی است.

مورالیدهران ادعا کرد: “رئیس وزیر باید توضیح دهد که چگونه گزارشی در مورد جزئیات امنیتی نخست وزیر درز کرده و در واتس اپ در فضای مجازی پخش شده است. این بدان معناست که وزارت کشور ایالتی در حال خراب شدن است.” در همین حال، جانی ساکن کوچی که نام و شماره او در نامه تهدید آمیز وجود داشت، امروز گفت که بی گناه است.

او به رسانه ها گفت: “پلیس از من بازجویی کرده است. من تمام جزئیات را به آنها داده ام. آنها دست خط و همه چیز را بررسی کردند.”

خانواده او گفتند که در پشت نامه به شخص دیگری از محل مشکوک هستند که با آنها در رابطه با یک کلیسا مشکلاتی دارد.

بر اساس این گزارش، نزدیک به 2000 پرسنل پلیس هر کدام در شهرهای تیرووانانتاپورام و کوچی مستقر شده اند.