کالیاگونج: کالیاگونج اوتار دیناجپور برای دومین روز به دلیل تجاوز و قتل دختر خردسال به منطقه جنگی تبدیل شد.

با آتش زدن غرفه پلیس و درگیری مردم محلی با پلیس و پرتاب سنگ به دلیل تجاوز و قتل یک دختر خردسال در منطقه، کالیاگونج در منطقه اوتار دیناجپور برای دومین روز با حوادث خشونت به منطقه جنگی تبدیل شد. گلوله های گاز اشک آور شلیک شد تا اوضاع را تحت کنترل درآورد. در همین حال، کمیسیون ملی زنان طی نامه‌ای، در سه روز از DGP ایالتی خواستار گزارشی شده است که چرا جسد دختر خردسال به شیوه‌ای غیرانسانی توسط پلیس کشیده شده است و باید اقدامات مقتضی انجام شود. یک ویدیوی ادعایی در این رابطه در فضای مجازی منتشر شده است.

یک دختر 17 ساله صبح روز جمعه یک روز پس از ناپدید شدنش در برکه ای در منطقه کالیگونج اوتار دیناجپور جسد پیدا شد. پلیس گفت که خانواده او مدعی بودند که او قبل از قتل مورد تجاوز قرار گرفته است.

سانا اختر، ناظر پلیس اوتار دیناجپور در یک کنفرانس رسانه ای گفت: “مرگ این دختر مایه تاسف است. ما هفت دستگیری پیشگیرانه انجام داده ایم. ما با مردم محل صحبت کرده ایم. من از همه می خواهم که هیچ شایعه ای را منتشر نکنند.”

پلیس گفت: دو متهم مظنون دستگیر شدند و هیئت پزشکی سه نفره تشکیل شد. متهمان به مدت 14 روز بازداشت شدند.

بعد از ظهر امروز یک مغازه پس از آتش زدن در حالی که سنگ پرتاب می شد در کالیاگونج در حال سوختن بود. مردم محلی در حال تظاهرات دیده شدند و درگیری با پلیس روی داد که به دنبال آن گلوله های گاز اشک آور شلیک شد و برای متفرق کردن اوباش معترض تیراندازی شد. یک نیروی پلیس بزرگ در منطقه مستقر شد که همچنان در تنش است.

روز پنجشنبه، لاستیک‌ها سوختند و سنگ پرتاب شدند، حتی در حالی که مردم محلی پس از پیدا شدن جسد دختر نوجوان ناپدید شده عصر پنجشنبه اعتراض کردند. اوباش خشمگین وقتی می خواستند جسد را پیدا کنند با پلیس درگیر شدند.

NCPCR از این حادثه در اوتار دیناجپور مطلع شده است و یک تیم حقیقت یاب به رهبری رئیس برای انجام تحقیقات به کلکته رسیده است. پریانک کانونگو، رئیس NCPCR، پس از رسیدن به کلکته، امروز گفت: «وضعیت نظم و قانون در بنگال جدی است. ما شکایتی از مادر مقتول دریافت کرده‌ایم و با خانواده ملاقات خواهیم کرد و با آنها صحبت خواهیم کرد.» تیم NCPCR فردا صبح به کالیاگونج می‌رسد و با افسر بازپرس (IO) در مورد این موضوع صحبت می‌کند. کانونگو گفت: «مایه تاسف است که جسد دختر به این شکل کشیده شد.

در همین حال، کمیسیون حمایت از حقوق کودک بنگال غربی قبلاً با خانواده قربانی در کالیاگونج دیدار کرده و با اعضای خانواده ملاقات کرده و با اداره دولتی و پلیس صحبت کرده است.

جنگ لفظی سیاسی بر سر این موضوع ادامه یافت، حتی زمانی که سوکانتا ماجومدار، رئیس ایالت BJP سعی کرد خود را به کالیاگونج برساند و سپس در مقابل دفتر رئیس پلیس در اوتار دیناجپور نشسته بود. مجومدار خواستار تحقیقات CBI در مورد این حادثه شد.

از سوی دیگر، کنگره Trinamool این سوال را مطرح کرد که چرا NCPCR و سایر کمیسیون ها در صورت وقوع چنین حوادثی در اوتار پرادش و سایر ایالت ها اقدامی انجام نمی دهند. «چرا این کمیسیون در UP که چندین حادثه اتفاق می‌افتد غیرفعال است؟ آیا این کمیسیون ها به UP می روند؟ پس کجا هستند؟» کونال گوش، سخنگوی ایالت ترینامول، گفت. با این حال، قوش نحوه کشیده شدن جسد قربانی را که در یک ویدئوی ادعایی دیده می شود، محکوم کرد.