کارناتاکا اچ سی دستور نظارت دوربین مداربسته بر سردخانه ها را برای جلوگیری از تجاوز جنسی علیه اجساد مرده صادر می کند

دادگاه عالی کارناتاکا به دولت ایالتی دستور داده است تا اطمینان حاصل کند که دوربین‌های مداربسته در سردخانه‌های همه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی نصب می‌شوند تا از تخلف علیه اجساد در عرض شش ماه جلوگیری شود. همچنین حفظ خدمات سردخانه به درستی و حساس کردن کارکنان را توصیه کرد.

دادگاه عالی این توصیه ها را پس از تبرئه یک فرد بر اساس بند 376 قانون مجازات اسلامی ارائه کرد، زیرا ماده «تجاوز به عنف» شرطی برای محکوم کردن فردی متهم به آمیزش با جسد ندارد.

دادگاه همچنین از مرکز خواسته است که مقررات مربوط به قانون مجازات هند (IPC) را اصلاح کند یا موارد جدیدی را که برای «مجموعات بدنی» با اجساد جرم‌انگاری و مجازات تعیین می‌کند، وارد کند.

متهم زنی را به قتل رسانده و سپس با جسد او رابطه جنسی داشته است. با این حال، دادگاه حکم حبس ابد و جریمه 50000 روپیه ای را برای متهم طبق بند 302 (قتل) قانون مجازات اسلامی تایید کرد.

وی افزود: «معتقد است که متهم با جسد رابطه جنسی داشته است. آیا طبق بخش 375 جرم محسوب می شود یا بخش 377 قانون مجازات هند؟ مطالعه دقیق مفاد بخش 375 و 377 قانون مجازات هند به وضوح نشان می دهد که جسد را نمی توان انسان یا شخص نامید. بدین ترتیب، مفاد بخش های 375 یا 377 قانون مجازات هند جذب نمی شود. بنابراین، هیچ جرمی مرتکب نشده است که طبق بخش 376 قانون مجازات هند قابل مجازات باشد.

با استناد به نمونه‌هایی از چندین کشور، از جمله بریتانیا و کانادا، که در آن‌ها نکروفیلیا و جنایت علیه اجساد، جرایم کیفری قابل مجازات هستند، HC توصیه کرد که چنین مقرراتی در هند وضع شود. «زمان آن فرا رسیده است که دولت مرکزی مفاد بخش 377 را اصلاح کند. IPC و شامل جسد مرد، زن یا حیوان همانطور که طبق مقررات مذکور در نظر گرفته شده است،” HC در حکم خود گفت: “دولت مرکزی باید ماده جدید در IPC را با توجه به سادیسم یا نکروفیلیا علیه شخصی که داوطلبانه مبتلا شده است اصلاح کند. جماع بدنی بر ضد امر طبیعی از جمله جسد زن که مجازات آن حبس ابد یا حبس از هر یک از این دو وصف تا 10 سال و همچنین جزای نقدی است.

قتل و تجاوز جنسی به 25 ژوئن 2015 برمی گردد و متهم و قربانی هر دو اهل روستایی در منطقه توماکورو هستند.

برادر مقتول 21 ساله پس از کشف قتل خواهرش شکایت کرد. او از کلاس کامپیوترش برنگشته بود و جسدش را با گلوی بریده در راه خانه پیدا کردند. متهم 22 ساله پس از یک هفته دستگیر شد.

پس از محاکمه، دادگاه جلسه او را بر اساس بند 302 (قتل) مجرم شناخته و او را به حبس شدید ابد محکوم کرد. همچنین در 14 آگوست 2017 او را به اتهام تجاوز جنسی بر اساس بند 376 مجرم شناخته و به همین دلیل به 10 سال زندان محکوم کرد.

او درخواست تجدید نظر در HC داد که توسط نیمکت بخش رسیدگی شد. وکلای او استدلال کردند که “عمل متهم چیزی جز “نکروفیلیا” نیست و در قانون مجازات هند ماده خاصی برای محکوم کردن متهم به خاطر عمل مذکور وجود ندارد.

HC متهم را متهم به قتل تشخیص داد، اما او را از اتهامات تجاوز جنسی تبرئه کرد.

با ورودی های PTI