کارشناسان می گویند افزایش بینندگان IPL ممکن است تبلیغ کنندگان بیشتری را جذب کند

به گفته کارشناسان برجسته رسانه، افزایش مشارکت تبلیغ‌کنندگان در لیگ برتر هند (IPL) به دلیل افزایش بینندگان در پلت‌فرم‌های تلویزیونی و دیجیتالی نسبت به نسخه قبلی، پیش‌بینی می‌شود.

لیگ برتر هند (IPL) 2023 در ابتدا رشد آهسته ای را در تبلیغات تجربه کرد، در درجه اول به دلیل عدم وجود دسته استارتاپی که در سال گذشته مقدار قابل توجهی از موجودی تبلیغات را خریداری کرده بود و همچنین تقسیم حقوق رسانه بین Disney Star و Viacom 18.

طبق داده های شورای تحقیقات مخاطبان پخش (BARC) که توسط دیزنی استار به اشتراک گذاشته شده است، 29 مسابقه اول پوشش تلویزیونی IPL تعداد بی سابقه 40.9 کرور بیننده را به خود اختصاص داد.

کارشناسان می گویند که افزایش بازدیدکنندگان IPL ممکن است تبلیغ کنندگان بیشتری را جذب کند.

در همین حال، مسابقه Chennai Super Kings و Rajasthan Royals در 17 آوریل با 24 میلیون بیننده همزمان در برنامه JioCinema رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد که نشان دهنده جذابیت بسیار زیاد IPL در بین مخاطبان دیجیتال است.

با افزایش بینندگان، جنگ برای دلارهای تبلیغاتی به اوج خود رسیده است و دو دارنده حقوق از آن برای تسلط خارج می شوند.

راجیو دوبی، رئیس رسانه دابور هند گفت که بینندگان تلویزیون IPL در این فصل رشد خارق‌العاده‌ای تقریباً 30 درصدی داشته است. او افزود که دیجیتال به دلیل ارائه رایگان سینما جیو به سرعت پذیرفته شده است و اکوسیستم کریکت/ورزش را برای همه تبلیغ‌کنندگان در هر اندازه بلیط باز کرده است.

“این یک برد-برد برای هر دو – ورزش و پخش کننده بوده است. بازی IPL از جهات مختلف به خوبی انجام می شود و تردیدها در مورد خستگی هواداران، عرضه یا ارزش اصلی خود بازی را برطرف می کند. اعتماد به نفس را برای برندها باز می گرداند. از نظر تاثیر و بیننده.»

یک برنامه‌ریز رسانه‌ای که نخواست نامش فاش شود، فاش کرد که استار اسپورت معاملات خرید نقطه‌ای را با 14 لک روپیه در هر 10 ثانیه ارائه می‌دهد. به گفته برنامه‌ریز، شرکت‌هایی که به دنبال ایجاد اثرگذاری برند از طریق خرید مستقیم در تلویزیون هستند، اکنون باید بین 20 تا 30 کرور هزینه کنند.