چگونه x-default می تواند به شما کمک کند | وبلاگ مرکزی جستجوی گوگل | توسعه دهندگان گوگل

دوشنبه 8 مه 2023

چند موضوع اخیر باعث شد متوجه شویم که
hreflang x-default
ارزش به‌طور بالقوه توسط سایت‌هایی که قبلاً از آن استفاده می‌کردند کمتر استفاده می‌شود hreflang برای کمک به کاربران جستجو در یافتن نسخه مناسب صفحات خود. ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که می تواند یک ابزار قدرتمند باشد و می تواند بیش از آنچه شما (احتمالا) فکر می کنید انجام دهد.

این
hreflang x-default
مقدار برای تعیین URL خنثی زبان و منطقه برای یک قطعه محتوا استفاده می شود، زمانی که سایت از زبان و منطقه کاربر پشتیبانی نمی کند. در کنار سایر موارد استفاده می شود hreflang
مقادیر، که نسخه یک URL را برای یک قطعه محتوایی که برای یک زبان و منطقه خاص هدف قرار گرفته است، مشخص می کند.

به عنوان مثال، اگر صفحه ای دارد hreflang حاشیه نویسی برای نسخه های انگلیسی و اسپانیایی یک صفحه به همراه یک x-default ارزش اشاره به نسخه انگلیسی، کاربران فرانسوی زبان به نسخه انگلیسی صفحه به دلیل ارسال می شوند x-default حاشیه نویسی این x-default صفحه می‌تواند یک صفحه انتخابگر زبان و کشور، صفحه‌ای باشد که در آن کاربران را وقتی محتوایی برای منطقه آن‌ها ندارید هدایت می‌کنید، یا فقط نسخه‌ای از محتوایی باشد که به‌طور پیش‌فرض در نظر می‌گیرید. به طور طبیعی، شما ممکن است نسخه های بومی سازی شده همه صفحات خود را نداشته باشید، و این مشکلی ندارد: داشتن آن کاملاً خوب است. hreflang حاشیه نویسی فقط در بخش هایی از سایت شما.

پس چگونه می شود x-default به شما، صاحب سایت کمک می کند؟ شما از قبل می دانید که چگونه به ما کمک می کند تا صفحه مناسب را برای کاربران مناسب رتبه بندی کنیم، اما موارد بیشتری وجود دارد!

1. کشف URL

در حالی که ما زیاد در مورد آن صحبت نمی کنیم، URL هایی که شما در آنها مشخص می کنید hreflang حاشیه نویسی، از جمله x-default، ممکن است برای کشف URL استفاده شود. این می تواند برای سایت های بزرگ با ساختارهای پیچیده مفید باشد، به عنوان مثال، جایی که اطمینان از اینکه هر URL محلی شده در سایت به خوبی پیوند داده شده است دشوار است.

در عمل این بدان معنی است که href ویژگی های مثال زیر استخراج شده و ممکن است برای خزیدن برنامه ریزی شود:

<link rel="alternate" href="https://example.com/en-us" hreflang="en-us" />
<link rel="alternate" href="https://example.com/country-selector" hreflang="x-default" />

2. تبدیل

هدف شما بسیار محتمل است که به نحوی کاربرانی را که در صفحات شما قرار می گیرند تبدیل کند. رایت تبدیل را به عنوان “نتیجه وقوع یک اقدام مطلوب که از قبل توسط شرکت به عنوان یک هدف تعریف شده است” توضیح می دهد. به عنوان مثال، هنگامی که کاربر با مقاله ای در مورد ارتفاعات بادگیر وارد صفحه شما می شود، ممکن است تبدیل را به عنوان خواندن اکثر مقاله شما توسط کاربر در نظر بگیرید. البته اشکال زیادی از تبدیل وجود دارد. شما مشخص می کنید که در نهایت هدفتان چیست.

با این حال، اگر مقاله را فقط به زبان آلمانی منتشر کرده باشید، بعید است که غیرآلمانی‌زبان‌ها در آن صفحه تبدیل شوند، بنابراین ممکن است بخواهید آنها را به جای دیگری بفرستید که واقعاً به روش دیگری تبدیل شوند. شما می توانید این را با hreflang="x-default" مانند:

<link rel="alternate" href="https://example.com/de/stürmische-höhen" hreflang="de" />
<link rel="alternate" href="https://example.com/lang-selector" hreflang="x-default" />

اگر می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید hreflang، مستندات ما را بررسی کنید، که همچنین به جزئیات بیشتری در مورد آن می پردازد x-default. و اگر می خواهید فقط در مورد با ما چت کنید hreflang، می توانید ما را در انجمن های جستجوی مرکزی گوگل و در ادامه پیدا کنید توییتر.

ارسال شده توسط Gary Illyes