چرا دولت به ماهیت حمله پونچ توجه دارد: کنگره؟

کنگره این سوال را مطرح کرده است که چرا نخست وزیر نارندرا مودی و دولتش ماهیت قتل های تروریستی اخیر پرسنل ارتش هند در پونچ، جی اند کی را تحت نظر داشتند.

کنگره با اشاره به گزارش‌ها مبنی بر اینکه حمله تروریستی باید توسط نیروهای ارتش و ارتش با حمایت طالبان انجام شده باشد، خواستار اطلاع از موضع دولت در برابر طالبان شد.

«گزارش‌های متعدد رسانه‌ای اکنون نشان می‌دهد که گلوله‌های بسیار نافذ و کمانه‌ای «هسته فولادی» استفاده شده توسط تروریست‌ها توسط نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از خروج آنها از افغانستان در اوت 2021 باقی مانده است. این گلوله‌ها توسط گروه‌های تروریستی مانند لشکر طیبه به دست آمده است. (LeT) و جیش محمد (JeM) از طالبان.
پاوان خرا، سخنگوی کنگره در یک نشست رسمی گفت: گلوله‌های هسته فولادی ساخت چین که قادر به سوراخ کردن سپر زرهی هستند، توسط نیروهای ناتو در طول جنگ افغانستان مورد استفاده قرار گرفتند و این گلوله‌ها بخشی از مهمات نیروهای ناتو پس از خروج از افغانستان است. وی گفت: «با توجه به اینکه حمله پونچ با طالبان ارتباط دارد، آیا مناسب است که دولت مودی روابط دیپلماتیک و تعامل خود را با طالبان آغاز کند؟»

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!