پنجاب: IPL 2023: پرابسیمران و اسپینرها پنجاب کینگز را به پیروزی 31 ران مقابل دهلی کپیتالز هدایت کردند.

قرن دوشیزه درخشان پرابهسیمران سینگ، به دنبال تسلط اسپین بر هارپریت برار و راهول چهار، پنجاب کینگز را به پیروزی قانع کننده 31 ران مقابل دهلی کپیتالز در مسابقه شماره 59 IPL 2023 در ورزشگاه آرون جیتلی، در روز شنبه، رساند.

اولین بازی قرن IPL بازکن پرابسیمران (103 تخفیف از 65) پنجاب کینگز را به 167/7 رقابتی در 20 اور هدایت کرد. پنجاب در 3/45 تقلا می کرد اما پرابهسیمران یک جایگاه حیاتی از 72 ران از 54 توپ را برای ویکت چهارم با سام کوران دوخت تا آنها را از دردسر نجات دهد. از سوی دیگر، ایشانت شارما با نتیجه 2-27 خود موفق ترین توپ زنی برای دهلی کپیتالز بود.

در پاسخ، علیرغم داشتن پاور پلی قوی، دهلی کپیتالز با اسپین چوک که توسط هارپریت (4-30) و چهار (2-16) اجرا شد، مبارزه کرد و یک باخت دیگر در فصل متحمل شد.

پنجاب با این برد با 6 پیروزی در 12 مسابقه به رده ششم جدول امتیازی صعود کرد و امیدهای خود را به پلی آف زنده نگه داشت، از سوی دیگر دهلی با تنها 4 برد در 12 بازی در انتهای جدول باقی ماند. آنها اکنون با شایستگی خود از رقابت برای پلی آف خارج شده اند.

دهلی کپیتالز با تعقیب یک مجموع مبارزه، شروعی عالی داشت و پس از 6 اوور به لطف رویکرد هجومی وارنر، امتیاز 65 بر 0 را به ثمر رساند. وارنر تمام اسلحه‌ها را در همان اوور اول برای مرزهای پشت سر هم با ریشی داوان اصابت کرد.

این استرالیایی از هیچ چیزی دریغ نکرد، چه سرعت ناتان الیس، سام کوران، آرشدیپ سینگ و چرخش هارپریت برار، ضربه زدن به توپ جدید به تمام نقاط زمین و ایجاد هدف 168 مانند یک کیک واک. از سوی دیگر، فیلیپ سالت نیز زمانی که دهلی به راحتی به سمت هدف حرکت می کرد، مرزهایی پیدا کرد.

این برار بود که در نهایت با حذف نمک (21) اولین موفقیت پنجاب را در اوور 7 به دست آورد. با این حال، وارنر به قصد تهاجمی خود ادامه داد و در IPL با 23 توپ به 50مین 60 سالگی خود رسید. اگرچه وارنر قوی پیش می رفت، اما با میچل مارش و ریلی روسوو که به قیمت ارزان در برابر اسپینرهای پنجاب به میدان رفتند، از طرف دیگر حمایت نشد. در نهایت، وارنر (54 امتیاز از 27) نیز در اوور نهم به هارپریت برار رسید، که باعث شد پایتخت دهلی در تعقیب و گریز سقوط کند.

بازیکنانی مانند آکسار پاتل و مانیش پاندی نیز از فرصت درخشش استفاده نکردند و بدون هیچ مبارزه ای از زمین خارج شدند و پس از 10.1 اور، دهلی کپیتالز را به 88-6 واگذار کردند.

پایین تر از این ترتیب، افرادی مانند امان حکیم خان (16)، پراوین دوبی (16) و کولدیپ یاداو (10 نفر خارج از بازی) کمی مقاومت نشان دادند اما تلاش آنها کافی نبود زیرا پایتخت دهلی در نهایت به 136/8 در 20 اور محدود شد. .

پیش از این، پنجاب کینگز، ابتدا با ضربه زدن به بازی، شروعی فاجعه آمیز داشت و سه ویکت کلیدی – شیخار داوان (7)، لیام لیوینگستون (4) و جیتش شارما (5) را در داخل پاور پلی از دست داد.

داوان که در تماس خوبی به نظر می رسید و یک عدد شش را نیز شکست، اولین نفری بود که حرکت کرد و در اوور دوم اینینگ به ایشانت شارما رفت. ایشانت در ادامه بولینگ سوئینگ چشمگیر خود، به استامپ های لیوینگستون تکان داد، لیوینگستون که یک حرکت بزرگ انجام داد اما توپ را کاملا از دست داد.

ویکت ها در انتهای دیگر در حال سقوط بودند، اما پرابهسیمران سینگ توانست چند مرز در این بین پیدا کند. بازکننده دست راست در اولین توپ از آخرین اور پاور پلی به آکسار با یک مربع شش به عمق عقب ضربه زد، اما اسپینر هندی در همان اوور جیتش را بولد کرد تا پنجاب کینگز را 45/3 بعد از 5.2 اور ترک کند.

از آنجا به بعد، پرابهسیمران، که خفاش را از طریق Power-play و ضربه زن جدید سام کوران حمل می کرد، مسئولیت رهبری بهبودی پنجاب را داشت. با این حال، بازیکنانی مانند Kuldeep Yadav، Axar و Praveen Dubey چند اور بعدی را با خط و طول فشرده انجام دادند تا پنجاب کینگز را پس از 10 اور به 66/3 نگه دارند.

در حالی که دویدن ها به راحتی پیش نمی آمد، پرابسیمران بالاخره تصمیم گرفت بازوهای خود را آزاد کند و میچل مارش را برای دو شش و یک چهار کوبید، زیرا 21 ران از آن پایان رسید. پس از اینکه مارش برای دویدن رفت، وارنر کاپیتان دهلی، اسپینرهای کولدیپ و آکسار را وارد حمله کرد و آنها اورهای مناسبی را برای بررسی جریان مرزها انجام دادند.

با این حال، فرصت های کافی برای پرابسیمران وجود داشت تا بتواند به صورت انفرادی و دونفره بازی کند و به دومین IPL پنجاه خود در 42 توپ رسید. از سوی دیگر، کوران در حال نواختن کمانچه دوم کاملاً خوب بود، زیرا ایستادن او با پرابسیمران، امتیاز را برای پنجاب حفظ کرد.

دهلی به شدت به یک ویکت نیاز داشت و این پراوین دوبی بود که با خلاص شدن از کوران (20 اور) در اوور پانزدهم، موفقیت بسیار مورد نیاز را برای آنها به ارمغان آورد. هارپریت برار، که بعد از آن به خفاش آمد، نتوانست کار زیادی انجام دهد و به کولدیپ یاداو رسید و پنجاب را با نتیجه 129-5 پس از 16.1 اور ترک کرد.

پرابسیمران علیرغم از دست دادن شرکای خود از سوی دیگر، به روش هجومی خود ادامه داد و بول کاران دهلی را به سمت تمیزکننده ها برد. بازکننده خلیل احمد را به خاطر مرزهای پشت سر هم به شدت کوبید تا در اوور هجدهم، ۱۰۰ IPL را از ۶۱ توپ خارج کند.

پنجاب برای یک پایان قوی به پرابهسیمران وابسته بود، اما موکش کومار بلافاصله پس از قرن خود، این ضربه را رد کرد و با بولینگ عالی توانست تنها سه ران بدهد. خلیل نیز آخرین اور مناسبی را به ثمر رساند تا پنجاب کینگز را تا 167 بر 7 در 20 اور حفظ کند که در پایان برای دهلی بسیار زیاد بود.

امتیازات مختصر:

پنجاب کینگز 167/7 در 20 اور (پرابسیمران 103، سام کوران 20؛ ایشانت 2-27) دهلی کپیتالز را 136 بر 8 در 20 اور شکست داد (دیوید وارنر 54، فیلیپ سالت 21؛ هارپریت برار 4-30، راهول چهارهر 4-30، راهول چهارهر) ) با 31 ران.