پلیس آسام از رئیس کنگره جوانان هند، سرینیواس بی وی، می خواهد که در مقابل آن حاضر شود

پلیس آسام روز یکشنبه از رئیس کنگره جوانان هند، سرینیواس بی وی، خواست تا در تاریخ دوم ماه مه برای بازجویی در رابطه با اتهامات آزار و اذیت و تبعیض جنسیتی علیه او توسط آنگکیتا دوتا، در آن حضور یابد.

آنگ دوتا، رئیس اخراجی کنگره جوانان آسام، شکایتی را علیه رئیس ملی این سازمان، سرینیواس بی وی، به پلیس ارائه کرد و او را به آزار و اذیت و دستکاری متهم کرد.

معطری دکا، معاون اضافی کمیساریای پلیس (گواهاتی شرقی)، کمیساریای پلیس گواهاتی، کامروپ (مترو) در اطلاعیه ای اعلام کرد: «در اعمال اختیارات اعطا شده به موجب بند (1) بند 41 الف CPC، بدینوسیله به اطلاع شما می رساند که در جریان رسیدگی به پرونده کلانتری دیسپور، یادآور می‌شود که در ساعت 11 صبح مورخ 1392/02/05، دلایل منطقی برای بازجویی از شما برای احراز حقایق و شرایط از شما وجود دارد.

اخطار اضافه شده است، به شما دستور داده می شود که دستورالعمل های زیر را رعایت کنید، در آینده مرتکب هیچ تخلفی نخواهید شد. به هیچ وجه در شواهد موجود در پرونده دستکاری نخواهید کرد. شما در صورت لزوم و در صورت نیاز در برابر دادگاه حاضر خواهید شد.
شما در صورت لزوم و در صورت لزوم به تحقیقات پرونده ملحق خواهید شد و در تحقیقات همکاری خواهید کرد. شما تمام حقایق را به درستی و بدون پنهان کردن هیچ بخش مربوطه فاش خواهید کرد. شما همکاری/کمک کامل خود را در دستگیری همدست انجام خواهید داد. شما به هیچ وجه اجازه نخواهید داد که هیچ مدرکی برای تحقیقات پرونده از بین برود.”

هیمانتا بیسوا سارما، وزیر ارشد آسام در توییتی نوشت: “پلیس آسام مطابق قانون عمل می کند. آنها در حال حاضر در حال بررسی پرونده ای هستند که توسط یک کارگر زن کنگره علیه فرد متهم بر اساس بند 354 قانون مجازات اسلامی تشکیل شده است. این غیرمنصفانه است که من را به خاطر این موضوع مقصر بدانید. عدم وجود محیط امن در حزب کنگره برای کارگران زن.

یک تیم پلیس از آسام اخطاریه‌ای را برای سرینیواس در اقامتگاهش در بنگالورو صادر کرد و در آن اعلام کرد که عدم رعایت آن می‌تواند منجر به دستگیری وی شود. این اخطار به دلیل عدم حضور وی روی درب محل سکونت وی چسبانده شد.

سرینیواس چند ساعت پس از توئیت‌های دوتا، اخطاریه‌ای قانونی برای دوتا صادر کرده بود و خواستار عذرخواهی برای اظهاراتش شده بود.

کمیسیون ملی زنان (NCW) همچنین ادعاهای دوتا را مورد توجه قرار داده و برای انجام اقدامات لازم به پلیس ایالتی نامه نوشته است.