پریانکا گاندی می گوید: نظرسنجی در مورد مسائل مردم، نه نخست وزیر مودی

پریانکا گاندی، رهبر کنگره، روز سه‌شنبه با بیان اینکه این ایالت برای توسعه به نعمت‌های نخست‌وزیر نارندرا مودی نیاز دارد، به دلیل “توهین” به کارناتاکا از BJP انتقاد کرد. او در یک گردهمایی در میسورو گفت که BJP در تلاش است تا این انتخابات را به جای مسائل مردم، در مورد مودی قرار دهد.

او گفت: “کارناتاکا با قدرت مردمش و راهنمایی بزرگانش ساخته شده است. هیچ دولتی که توسط کوومپو، باساوانا و نارایاناگورو مورد برکت قرار گرفته باشد، هرگز به برکت یک سیاستمدار نیاز ندارد.”

جی پی نادا، رئیس ملی BJP، هفته گذشته در یک گردهمایی از مردم خواسته بود به این حزب رای دهند و اطمینان حاصل کنند که دولت تحت برکت مودی شکوفا می شود. کنگره در این مورد به BJP حمله کرده و حزب را متهم کرده است که در صورت انتخاب نشدن BJP، ایالت را به توقف طرح‌های مرکزی و تأمین مالی تهدید می‌کند.

گاندی گفت، از زمانی که BJP به قدرت رسید، بودجه مرکزی به طور مداوم کاهش یافته است. او گفت: “وزرا تغییر کردند، توسعه کابینه هرگز اتفاق نیفتاد… دولت 40 درصدی شما را در حکومت شکست داده است.”

گاندی BJP را به دلیل “غارت” کارناتاکا مورد انتقاد قرار داد و این حزب را به سرقت حدود 1.5 لک کرور از ایالت جنوبی تحت نظرسنجی متهم کرد. او گفت که ایالت کلاهبرداری های زیادی را دیده است، اما تعداد بسیار کمی دستگیر شده است، زیرا بیشتر افراد مسئول آنها از BJP بودند.

او گفت: “تصور کنید 1.5 لک کرور به چه معناست. آنها می توانستند یک بزرگراه به طول 2500 کیلومتر، 30 میلیون خانه، 100 بیمارستان AIIMS یا حتی 750 کیلومتر خط مترو بسازند.” گاندی گفت که BJP از همان لحظه تأسیس دولت ایالتی بدون پشیمانی دزدی کرد زیرا خود دولت دولتی دزدیده شده بود. او BJP را متهم کرد که به جای رسیدگی به مشکلات مردم، بر سر مسائل بی اساس مبارزه می کند.

“چه کسی می گوید ما قبر مودی را می خواهیم؟ هیچ کس آن را نمی خواهد، ما همه او را سالم می خواهیم. او پرسید. او خطاب به جمعیت در میسورو از جوانان پرسید که چند نفر از آنها شغل دولتی دارند. گاندی گفت: “میلیون ها پست در دولت خالی است، اما بسیاری از جوانان بیکار هستند.” او گفت که همه پست ها به یک نرخ ارائه می شوند. او گفت: “اینها متعلق به شما هستند و آنها آنها را دزدیده اند.” او گفت که قیمت نیشکر نیز در پایین ترین سطح خود قرار دارد و افزود که هر ایالت تحت فرمان کنگره قیمت بالاتری دارد.

او گفت: “BJP با “Namma Karnataka، namma vachana” به قدرت رسیده بود. وقتی از آنها در مورد وعده هایشان سوال می کنیم، آنها هیچ پاسخی ندارند.”

این اولین تظاهرات گاندی در کارناتاکا از زمان اعلام رسمی انتخابات مجلس دهم ماه مه بود. احزاب سیاسی با داشتن مبارزات رهبران ملی در ایالت آخرین فشار را برای پیروزی انجام می دهند.