پرکش سینگ بدال، پنج بار رئیس جمهور پنجاب و رهبر کهنه کار آکالی در 95 سالگی درگذشت.

رئیس سابق پنجاب و پرکش سینگ بدال امروز درگذشت. ایلخانی 95 ساله شیرومانی آکالی دال بیش از یک هفته پیش پس از شکایت از ناراحتی هنگام نفس کشیدن در بیمارستانی در محالی بستری شد.

پرکش سینگ بدال چندین بار به عنوان وزیر ارشد پنجاب خدمت کرد. او از سال 1970 تا 1971، از 1977 تا 1980، از سال 1997 تا 2002 و از سال 2007 تا 2017 رئیس جمهور آمریکا بود. او همچنین جوانترین وزیر ارشدی بود که تا به حال در ایالت پنجاب مسئولیت داشته است.

پنج بار وزیر سابق پنجاب نیز در ژوئن سال گذشته به دلیل شکایت های مربوط به گاستریت و آسم برونش در بیمارستان بستری شد.

نخست وزیر نارندرا مودی در توییتر پیام تسلیت خود را به اشتراک گذاشت. “درگذشت شری پرکش سینگ بدال برای من یک فقدان شخصی است. من چندین دهه از نزدیک با او ارتباط برقرار کرده ام و چیزهای زیادی از او آموخته ام. گفتگوهای متعدد ما را به یاد می آورم که در آن خرد او همیشه به وضوح دیده می شد. به او تسلیت می گویم. نخست وزیر مودی گفت: خانواده و تحسین کنندگان بی شماری.

نخست وزیر مودی گفت: “او یک شخصیت عظیم سیاست هند و یک دولتمرد برجسته بود که کمک زیادی به کشور ما کرد. او خستگی ناپذیر برای پیشرفت پنجاب کار کرد و ایالت را در مواقع حساس لنگر انداخت.”

رگاو چادا، رهبر AAP در توییتی گفت: “از خبر درگذشت سردار پراکاش سینگ بدال، وزیر ارشد سابق پنجاب متأسفم. عمیق‌ترین تسلیت‌هایم را به خانواده و دوستان وی ابراز می‌کنم.”

وزیر دفاع راجنات سینگ در توییتی نوشت: “پراکاش سینگ بدال جی یک نیرومند سیاسی بود که برای چندین دهه نقش مهمی در سیاست پنجاب ایفا کرد. او در دوران طولانی سیاسی و اداری خود، کمک های شایان توجهی در جهت رفاه کشاورزان و سایرین انجام داد. اقشار ضعیف جامعه ما.””بدال سحاب پسر خاکی بود که تمام عمرش با ریشه هایش پیوند خورد. من با علاقه از تعاملاتم با او در چند موضوع یاد می کنم. عمیقا از درگذشت او ناراحتم. درگذشت او یک از دست دادن شخصی برای من. از صمیم قلب به خانواده داغدار و حامیان او تسلیت می گویم. اوم شانتی!”

انوراگ تاکور، رهبر BJP و وزیر اتحادیه در توییتی گفت: “درگذشت پراکاش سینگ بادال جی، رئیس جمهور سابق پنجاب عمیقاً ماتم داریم. پنجاب یک رهبر بصیر بزرگ را از دست داده است که سهم زیادی در توسعه پنجاب داشته است. از صمیم قلب به خانواده وی تسلیت می گویم.”

(با ورودی های آژانس)