پرونده PFI: NIA 16 منطقه را در چهار ایالت جستجو می کند

آژانس تحقیقات ملی (NIA) روز سه شنبه در 16 مکان در چهار ایالت در ارتباط با یک پرونده توطئه جنایی ضد هند در سال 2022 در بیهار، که شامل افراد مرتبط با جبهه مردمی هند (PFI) بود، که توسط اتحادیه ممنوع شده بود، جستجو کرد. دولت در سال 2022

در طی این حملات، آژانس انبوهی از دستگاه های دیجیتال و جزئیات تراکنش های بانکی را در محل مظنونان PFI در پرونده مربوط به فعالیت های غیرقانونی توسط مظنونان کشف و ضبط کرد. NIA در بیانیه ای اعلام کرد: اسناد مجرمانه مربوط به PFI و پول هند به ارزش اسمی 1 لک کشف و ضبط شده است.

تحقیقات نشان داد که متهم به همراه سایر مظنونان از محل اجاره ای در فولورشریف برای انجام فعالیت های مجرمانه از طرف PFI فعالیت می کردند. آنها به عنوان مربی تربیت بدنی برای کادرهای جذب شده PFI کار کرده بودند. همچنین گمان می رود که حتی پس از ممنوعیت PFI، کادرهای آن همچنان در ترویج ایدئولوژی این سازمان و فعالیت های شرورانه، غیرقانونی و ضد ملی آن دخالت داشته باشند.

سیزده نفر تاکنون در پرونده مربوط به آموزش کادر PFI در فولواریشریف، پاتن، در تاریخ 6 تا 7 ژوئیه 2022 به همراه سایر مظنونان دستگیر شده اند. در مجموع 60 مکان تاکنون برای جمع آوری شواهد معتبر در این پرونده که در ابتدا در Phulwarisharif در بیهار ثبت شده بود، جستجو شده است.

این پرونده بعداً توسط NIA در 22 ژوئیه 2022 مجدداً ثبت شد. این آژانس در تاریخ 7 ژانویه 2023 علیه چهار متهم پرونده اتهامی تنظیم کرد. یکی از این حملات در منطقه مظفرپور انجام شد که در آن یک تیم NIA با کمک پلیس محلی یورش بردند. خانه یکی از محمد ثاقوب در روستای آنخولی بلوک کاترا.

در منطقه همجوار چمپران شرقی، جایی که ارشاد مظنون PFI ماه گذشته دستگیر شد، یک تیم NIA به خانه یکی از سجاد انصاری در روستای کوناوا از توابع چکیه یورش بردند. یورش به منزل شریف رضا در منطقه اردو بازار لاهریه سرای از ساعت 4 صبح آغاز شد و چند ساعت ادامه داشت. در روستای شانکارپور در منطقه ایستگاه پلیس سینگوادا، یک تیم NIA به خانه یکی از محمد محبوب، یک سیاستمدار محلی یورش بردند. قابل ذکر است که خانه های دو مظنون دیگر فعالان PFI به نام های محمد مستقیم و محمد صنا الله در گذشته توسط آژانس مورد حمله قرار گرفته بود.