پرونده شغلی مدرسه: SC به HC CJ Abhijit Gangopadhyay پس از مصاحبه قاضی

دادگاه عالی روز جمعه یک جلسه غیرمعمول در اواخر عصر برگزار کرد تا دستور suo motu قاضی دادگاه عالی کلکته آبهیجیت گانگوپادهای به دبیرکل شورای عالی امنیت برای ارائه متن مصاحبه خود با یک کانال تلویزیونی را پیش روی او بگذارد.

SC اوایل روز به سرپرست دادگستری کلکته دستور داده بود که پرونده استخدام در مشاغل مدرسه را به یک دادگاه جدید واگذار کند، زیرا قاضی گانگوپادهای در مصاحبه خود نظرات مربوط به این پرونده را بیان کرده بود.

هیئتی از قاضی AS Bopanna و Hima Kohli دستور قاضی HC برای متن مصاحبه را متوقف کردند و آن را نادرست خواندند. دادگستری AS Bopannaorally به نمایندگی از دادگاه گفت: “طبق دستور قبلی که اوایل امروز صادر شد، قاضی دانشمند دستوری را صادر کرد که مناسب نبود. قاضی دانشمند نباید حکم را تصویب می کرد. ممکن است باقی بماند.” وکیل دادگستری توشار مهتا که در جلسه دادگاه حضور داشت با این دادگاه موافقت کرد.
همانطور که وکیل کل فرهیخته به درستی خاطرنشان کرد، حکم رونوشت نباید “با رعایت انضباط قضایی” به تصویب می رسید، این شعبه در دستور توقف خود که به رئیس ثبت احوال ابلاغ شد، گفت. قاضی گانگوپادهای گفته بود که تا نیمه شب در دادگاه خود منتظر متن خواهد ماند.

در اوایل روز، یک هیئت به ریاست رئیس دادگستری هند، دی. آبیشک بانرجی، رهبر کنگره Trinamool، یکی از متهمان این پرونده، پس از مصاحبه در SC درخواست داد. او ادعا کرد که قاضی HC “در مصاحبه از او ابراز نارضایتی کرده است”.

CJI گفت که این پرونده به دلیل مصاحبه ای که قاضی HC در مورد یک موضوع فرعی انجام داده است، به یک شعبه دیگر منتقل خواهد شد. پس از دستور دادگاه کیفری، قاضی HC گفت که او گزارش را برای “شفافیت” می خواهد.

در طول جلسه، SG خاطرنشان کرد که قضات توسط سیاستمدارانی که احکامی علیه آنها صادر شده است مورد هدف قرار می گیرند. CJI در سخنان خود برای نیمکت گفت که قضات وظیفه بسیار سختی را بر عهده می گیرند و هیچ قاضی را نمی توان شکست داد. CJI در جلسه قبلی در اوایل این هفته اظهار داشت که قضات حاضر در جلسه کاری ندارند که با کانال های خبری در مورد موضوعات فرعی مصاحبه کنند. دادگاه عالی مشاهده کرده بود که اگر قضات در مورد موضوعات فرعی مصاحبه کنند، نمی توانند در مورد پرونده مورد بحث قضاوت کنند. از HC برای گزارش و از سردفتر کل درخواست کرده بود که شخصاً از قاضی گانگوپادهای بررسی کند که آیا با او مصاحبه شده است و اگر چنین است، توضیح دهد. به سردفتر کل دستور داده شد تا قبل از جمعه سوگندنامه ارائه کند. قاضی Gangopadhyay اخیراً به CBI و ED دستور داده بود تا بانرجی را به دلیل دخالت ادعایی وی در این پرونده بررسی کنند.