پاکستان قراردادی با بریتانیا برای تامین موشک به اوکراین امضا کرد

به گفته مردم، وزارت دفاع بریتانیا در دسامبر 2022 قراردادی را با کارخانه مهمات پاکستان برای تامین 200000 راکت به ارزش 300 میلیون دلار برای نیروهای مسلح اوکراین امضا کرد، زیرا پاکستان به عنوان تامین کننده اصلی دفاعی برای چندین کشور اتحادیه اروپا برای سفر بعدی آنها به کیف ظاهر شد. با اطلاع از موضوع

به گفته مردم، پاکستان به عنوان بخشی از این “ابتکار” به زودی راکت های انفجاری 122 میلی متری یارموک را برای پرتاب کننده های راکت چند بشکه از طریق بندر کراچی به استان ترنوپیل اوکراین ارسال خواهد کرد. آنها گفتند، درست مانند گذشته، محموله ها از بندر گدانسک لهستان برای رسیدن به اوکراین استفاده خواهند کرد.

پیشتر ET گزارش داده بود که بنادر در لهستان و آلمان دروازه های اصلی برای انتقال تسلیحات از پاکستان از جمله تانک و راکت هستند.

مشخص شده است که اوکراین، پاکستان و چین در گذشته برای به اشتراک گذاشتن فناوری موشکی با یکدیگر متحد شده بودند. افرادی که از این موضوع آگاه هستند گفتند که نهاد هندی در تلاش است تا بررسی کند که آیا اوکراین همچنان در اشتراک هر گونه فناوری موشکی با پاکستان دخالت دارد یا خیر. در سال 2021، پاکستان مشتاق خرید یک سامانه موشکی هدایت شونده ضد تانک از اوکراین بود که در گذشته متهم به کمک به کره شمالی در زمینه فناوری موشکی شده است.

اوکراین با کمبود تسلیحات و مهمات مواجه بوده است و پاکستان به جای کمک های غرب به عنوان تامین کننده کلیدی تجهیزات دفاعی ظاهر شده است. سال گذشته، بریتانیا از پاکستان به عنوان پل هوایی برای ارسال تسلیحات به اوکراین از طریق رومانی استفاده کرد. پایگاه هوایی نورخان در راولپندی بخشی از پل هوایی بود که بر اساس گزارش ها توسط بریتانیا برای پروازهای هواپیماهای نظامی به فرودگاه بین المللی Avram Iancu Cluj در رومانی از طریق پایگاه هوایی بریتانیا در مدیترانه برای انتقال تسلیحات به اوکراین استفاده می شد. ET اولین کسی بود که در مورد این توسعه گزارش داد.