پاکستان اولین برد سری ODI را در برابر نیوزیلند در 12 سال گذشته به ثبت رساند

پاکستان در سومین مسابقه روز چهارشنبه در کراچی، اولین پیروزی سری یک روزه بین المللی خود را در برابر نیوزیلند در 12 سال گذشته با پیروزی 26 ران سخت به ثبت رساند.

امام الحق 90 توپ 107 را به ثمر رساند در حالی که بابر اعظم برای بیست و ششمین ODI خود در نیم قرن 62 توپ 54 به ثمر رساند تا پاکستان را در 50 اوور خود به 287 بر 6 برساند.

بازکننده تام بلوندل 65 برای نیوزیلند زد در حالی که کول مک کانچی اولین توپ 45 توپ 64 را زد اما میهمان 261 در 49.1 اور بیرون رفت.

پاکستان که در دو بازی اول به ترتیب با پنج و هفت ویکت در راولپندی پیروز شد، در سری پنج بازی با نتیجه 3-0 پیش افتاد.

اعظم گفت: «همیشه وقتی در یک سری پیروز می‌شوید، احساس آرامش می‌کنید و این یک کار تیمی خوب بود. “ما مجموع خوبی به دست آوردیم و سپس (بولرها) برجسته بودند.

اکنون تمرکز بر این است که آرام نگیریم و برای دو بازی آینده با قدرت به میدان برویم و امیدوارم بتوانیم صددرصد به بازی ادامه دهیم.”

دو بازی آخر جمعه و یکشنبه نیز در کراچی برگزار می شود. آخرین پیروزی پاکستان در سری ODI مقابل نیوزلند در سال 2011 بود و از آن زمان آنها در 6 سری از 7 سری، با یک تساوی شکست خوردند.

نیوزیلند تهدید کرد که با برد فرار خواهد کرد زیرا بلوندل و ویل یانگ (33 توپ از 41 توپ) به آنها جایگاه اولیه مطمئن 83 را در 15.3 اور دادند.

پاکستان در نهایت با پرتاب مستقیم یانگ از بازیکن سوم کوتاه قد موفق شد، قبل از اینکه محمد وسیم داریل میچل را برای 21 بازی اخراج کند — مردی که در دو مسابقه گذشته صدها ضربه متوالی زده بود.

پانزده ران بعد، بلوندل نیز پس از ناکامی در رسیدن به چین خود در تلاش برای تکمیل ران دوم، از پا در آمد. او در ضربه خود به هفت مرز برخورد کرد.

تام لاتام که 45 بازی کرد و مارک چپمن (13) 40 امتیاز برای ویکت چهارم اضافه کردند، اما نسیم شاه پیش از اینکه لاتام توسط واسیم پاک شود، با یک تحویل زیبا به چپمن بولد زد.

مک کانچی شجاعانه به تساوی دست یافت تا یک پیروزی برای نیوزلند به دست آورد، دو شش و شش چهار را شکست، اما شریک نداشت.

نسیم، وسیم و شاهین شاه افریدی همگی دو ویکت برای پاکستان گرفتند.

لاتهام، کاپیتان نیوزلند گفت: احتمالاً زمین بازی کمی کند شده است. “اگر ما چند شراکت اینجا و آنجا داشتیم، اوضاع می توانست کمی متفاوت باشد، اما ما در بهترین حالت خود نبودیم.”

پیش از این، نیوزلند شروع خوبی داشت و فخار زمان را با 19 گل از مت هنری گرفت.

زمان، که در سه اینینگ آخر ODI خود سیصد گل به ثمر رسانده بود، قبل از سقوط خود شکل خوبی به دست آورده بود و این را به حق و اعظم واگذار کرد تا در طول 108 ران در ویکت دوم، اینینگ ها را ثابت کنند.

اعظم قبل از اینکه یکی را روی پاهایش از هانری خرد کند، سه ضربه چهار و شش زد.

حق توسط پیسر آدام میلن در اوور 38 باول شد.

عبدالله شفیق با زدن تنها 19 بار دوباره با مشکل مواجه شد، اما آقا سلمان (31) به محمد رضوان (32) کمک کرد تا 54 دوش را برای ویکت پنجم اضافه کند تا مجموع را بالا ببرد.

در اورهای پایانی، محمد نواز و شاداب خان نیز به ترتیب با 11 و 21 شکست خوردند.

هنری بهترین پرتاب کننده نیوزلند بود که 3-54 گرفت.