وقت شورا را برای پاسخ به چنین اظهارات شیطنت آمیزی تلف نمی کند: امب کامبوج هند پس از طرح پاکستان موضوع کشمیر در سازمان ملل

هند پس از مطرح کردن موضوع جامو و کشمیر در نشست شورای امنیت، پاکستان را تحت تأثیر قرار داد و روچیرا کامبوج سفیر دائم هند در سازمان ملل تاکید کرد که وقت شورا را با پاسخ به چنین اظهارات “شیطنت آمیز” تلف نخواهد کرد.

پاسخ سخت کامبوج به پاکستان در اظهارات وی در بحث آزاد شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد “حفظ صلح و امنیت بین المللی: چندجانبه گرایی موثر از طریق دفاع از اصول منشور سازمان ملل متحد” به ریاست روسیه، رئیس شورای امنیت، بیان شد. ماه آوریل

در حالی که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ریاست این مناظره را بر عهده داشت، منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در بیانیه خود به جامو و کشمیر اشاره کرد.

کامبوج روز دوشنبه گفت: «سرانجام، این مجمع اوت امروز برخی اظهارات شیطنت آمیز یک نماینده دائمی را شنیده است که صرفاً ناشی از ناآگاهی و عدم درک واقعیت های اساسی استعمار زدایی است.

وی افزود: “من وقت این شورا را برای پاسخ به این اظهارات تلف نمی کنم. توصیه ما به آن هیئت این است که لطفاً به حقوق متعدد ما در پاسخگویی که در گذشته بیان کرده ایم مراجعه کنید.”

پاکستان بدون توجه به دستور کار و موضوع مورد بحث در جلسات، همواره موضوع کشمیر را در سکوهای مختلف سازمان ملل مطرح می کند.

تنش ها بین هند و پاکستان پس از لغو ماده 370 قانون اساسی دهلی نو برای لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر در 5 اوت 2019 افزایش یافت. این تصمیم هند واکنش های شدید پاکستان را برانگیخت که روابط دیپلماتیک خود را کاهش داد و نماینده هند را اخراج کرد.

هند قاطعانه به جامعه جهانی گفته است که لغو ماده 370 موضوع داخلی آن بوده است.

همچنین به پاکستان توصیه کرد که واقعیت را بپذیرد و تمام تبلیغات ضد هند را متوقف کند. هند به پاکستان گفته است که خواهان روابط عادی همسایگی با اسلام آباد در محیطی عاری از ترور، خصومت و خشونت است.