وزیر خارجه هند از سه شنبه سفر 3 كشورهای آسیای غربی و اقیانوس هند غربی را انجام خواهد داد

دهلی نو: S. Jaishankar از 24 تا 29 نوامبر در سفری به بحرین ، امارات متحده عربی و سیشل در سفر وزیر خارجه هند به غرب آسیا و اقیانوس هند غربی از زمان شیوع بیماری بازدید خواهد کرد. وی در جریان این دیدار با همتایان خود و همچنین رهبران عالی این کشورها دیدار خواهد کرد.

سفر جایشانکار به بحرین در 24-25 نوامبر اولین سفر وی به عنوان وزیر امور خارجه از این کشور خواهد بود. وی شخصاً درگذشت نخست وزیر بحرین خلیفه بن سلمان آل خلیفه ، نخست وزیر بحرین در 11 نوامبر را به رهبری بحرین تسلیت می گوید.

وی همچنین درباره موضوعات دو جانبه و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه دو طرف گفتگو خواهد کرد. بحرین میزبان بیش از 350،000 هندی است و هر دو کشور برای مقابله با بیماری همه گیر Covid-19 با یکدیگر همکاری کرده اند. پروازها با توافق حباب هوا بین هر دو کشور عملیاتی هستند.

وزیر 25 تا 26 نوامبر از امارات بازدید می کند. وی قرار است در تاریخ 26 نوامبر با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان ، وزیر امور خارجه امارات دیدار کند. هر دو رهبر همکاری عالی بین هند و امارات متحده عربی را تحت مشارکت استراتژیک جامع ما پیش می برند و در مورد موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی تبادل نظر می کنند ، بیانیه MEA.

وزیر همچنین در مورد روشهای از سرگیری شغل کارگران هندی در امارات متحده عربی در سناریوی پس از کوید بحث خواهد کرد. بیش از سه میلیون هندی در امارات متحده عربی زندگی و کار می کنند.

هند و امارات متحده عربی در طی همه گیری Covid-19 تماس های سطح بالای نزدیک داشته اند. نخست وزیر SNarendra Modi با ولیعهد ابوظبی شیخ محمد بن زاید آل نهیان در هنگام بیماری همه گیر صحبت کرده است. خود جایشانکار نیز طی چند ماه گذشته چندین بار با وزیر امور خارجه امارات صحبت کرده است. آنها همچنین در کمیسیون مشترک هند و امارات متحده عربی در سپتامبر 2020 ریاست مشترک داشتند.

جلسه کارگروه سطح بالای سرمایه گذاری (HLTFI) به ریاست وزیر بازرگانی و صنعت و راه آهن و رئیس هیئت مدیره سرمایه گذاری ابوظبی (ADIA) در اوایل نوامبر برگزار شد.

جایشانکار در تاریخ 27 تا 28 نوامبر به سیشل سفر خواهد کرد و رئیس جمهور تازه منتخب سیشل را به ویول رامکالاوان فراخوانی خواهد کرد تا سلام نخست وزیر نارندرا مودی را تقدیم کند و اولویت های دولت جدید و راه های تقویت بیشتر دو جانبه هند و سیشل را با وی در میان بگذارد. روابط وی همچنین با وزیر امور خارجه و جهانگردی تازه منصوب شده سیلوستر رادگوند مشاوره های دوجانبه خواهد داشت.