وزارت بازرگانی از شوراهای ارتقای صادرات می‌خواهد تا روی اهداف 2023-2024 کار کنند

وزارت بازرگانی از شوراهای توسعه صادرات خواسته است تا روی اهداف صادراتی سال مالی جاری کار کنند و نقشه راه دقیقی برای دستیابی به آن ارائه کنند. به گفته صادرکنندگان، مسائل مربوط به محموله های خروجی کشور در نشستی به ریاست پیوش گویال وزیر بازرگانی و صنعت در 24 آوریل مورد بررسی قرار گرفت.

صادرات کالاها و خدمات هند در سال مالی گذشته به بالاترین حد خود یعنی 770 میلیارد دلار رسید. در حالی که صادرات کالا به 447 میلیارد دلار رسید، صادرات خدمات حدود 322 میلیارد دلار برآورد می شود.

یکی از صادرکنندگان گفت: “وزارت از ما خواسته است تا روی هدف صادراتی جدید برای این بودجه کار کنیم و راه های رسیدن به آن را توضیح دهیم.”
وی گفت: تاکید شده است که دولت ها و نمایندگی های هند در خارج از کشور در دستیابی به هدف جدید مشارکت داشته باشند.

همچنین در مورد سازماندهی یک جلسه خرید و فروش عمده برای نشان دادن قدرت هند در صادرات بحث شد.

آمریکای لاتین و کشورهای آفریقایی پتانسیل زیادی برای افزایش صادرات دارند.

نارندرا گوئنکا، رئیس شورای ارتقای صادرات پوشاک، که در نشست 24 آوریل شرکت کرد، گفت: اگرچه ابهامات اقتصادی جهانی وجود دارد، اما این بخش احتمالاً 5 تا 10 درصد در این سال مالی رشد خواهد کرد. به گفته صادرکنندگان، به دلیل تقاضای سالم برای کالاهای داخلی در بازارهای کلیدی جهانی از جمله ایالات متحده و بهره مندی از پیمان های تجاری، صادرات کالاهای این کشور در این سال مالی به احتمال زیاد از 500 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

آجی ساهای، مدیرکل FIEO گفت: ما همراه با کالاها و خدمات، صادرات 900 میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده ایم.

قراردادهای تجارت آزاد با امارات متحده عربی و استرالیا بستر بزرگی را برای تقویت صادرات در این بازارها فراهم می کند.

صادرکننده مهندسی مستقر در لودیانا و رئیس انجمن ابزارهای دستی SC Ralhan گفت که نشانه های سالمی از رشد اقتصادی در ایالات متحده وجود دارد که حدود 18 درصد از کل محموله های خروجی هند را تشکیل می دهد.

شاردا کومار صراف، صادرکننده مستقر در بمبئی و رئیس صنایع تکنوکرافت نیز گفت که این وضعیت مالی بهتر از سال گذشته برای صادرات هند خواهد بود.