هند: هند و اسرائیل در ماه مه نشست کمیته مشترک راهبری (JSC) در مورد امنیت داخلی و عمومی برگزار می کنند.

مقامات گفتند که هند و اسرائیل احتمالا چهارمین نشست کمیته راهبری مشترک (JSC) در مورد امنیت داخلی و امنیت عمومی را در ماه مه امسال برگزار خواهند کرد و افزودند که مذاکرات همچنین برای سازماندهی سومین گفتگوی امنیت داخلی هند و آمریکا در سال 2023 در حال انجام است. آنها گفتند که سال ها کنفرانس های دوجانبه به دلیل محدودیت های سفر COVID-19 به صورت مجازی برگزار می شد.

مقامات آگاه از این موضوع گفتند که مذاکرات بین هند و اسرائیل ممکن است شامل همکاری در نوسازی نیروهای پلیس و مدیریت مرزی باشد. هند با چین، پاکستان، بنگلادش، بوتان، میانمار، نپال و افغانستان مرز مشترک دارد و تعداد زیادی از این مرزها بدون حصار هستند که دهلی نو در حال بررسی راه‌حل‌های تکنولوژیکی برای آنها خواهد بود.

هند و اسرائیل در فوریه 2014 سه توافقنامه مهم در زمینه کمک حقوقی متقابل در امور جنایی، همکاری در امنیت داخلی، و حفاظت از مواد طبقه بندی شده امضا کردند. آخرین جلسه فیزیکی JSC در ژانویه 2020 در اسرائیل برگزار شد. اولین جلسه JSC در سپتامبر 2014 در اسرائیل برگزار شد.

به گفته مسئولان، چهار کارگروه در حوزه‌های مدیریت مرز، امنیت داخلی و امنیت عمومی، نوسازی پلیس و ظرفیت‌سازی برای مبارزه با جرایم، پیشگیری از وقوع جرم و جرایم سایبری توسط این کمیته تشکیل شد. پس از آن، جلسات کارگروه در هند و اسرائیل به ترتیب در ماه های مارس و ژوئیه تا آگوست 2015 برگزار شد.

از سال 2015، کارآموزان افسر IPS هر ساله برای یک هفته آموزش مواجهه خارجی در پایان دوره آموزشی خود از آکادمی پلیس ملی اسرائیل بازدید می کنند. در مورد امنیت داخلی هند و ایالات متحده، مقامات گفتند که آخرین جلسه در ژانویه 2022 به صورت مجازی و به ریاست آجی بالا، وزیر کشور اتحادیه و معاون وزیر راهبرد، سیاست و برنامه، وزارت امنیت داخلی، دولت ایالات متحده، رابرت برگزار شد. نقره ها

در طول نشست 2022، هر دو طرف توافق کردند که گفت و گوهای امنیتی داخلی در سطح وزیران را تا پایان سال 2022 برگزار کنند، اما تاریخ نهایی نشد. در سال 2018، هند و ایالات متحده گفتگوهای امنیتی 2+2 را آغاز کردند که در آن وزرای خارجه و دفاع هند و ایالات متحده در مورد موضوعات کلیدی استراتژیک و امنیتی با یکدیگر ملاقات کردند. آخرین نشست پیمان امنیتی 2+2 در واشنگتن و با حضور وزیر دفاع راجنات سینگ و وزیر امور خارجه دکتر اس جایشانکار برگزار شد.