هند: فعالیت اقتصادی هند احتمالاً در سال مالی 24 به سمت پایین تر حرکت می کند: گزارش

طبق گزارشی که توسط Acuité Ratings در روز پنجشنبه منتشر شد، انتظار می‌رود که فعالیت اقتصادی هند در سال مالی 24 کاهش یافته و شاهد رشد کمتری در سال مالی 24 باشد که به دلیل افزایش قدرت در بخش خدمات، تعدیل تورم و ثبات در مخارج سرمایه‌ای بخش عمومی است.

بر اساس این گزارش، با حذف تدریجی عامل پایه همراه با ضعف در بخش صادرات و عدم استحکام تقاضای روستایی، پرینت رشد رو به کاهش بوده است.

“در حالی که رشد کلی تولید ناخالص داخلی برای سال مالی 23 نزدیک به 7.0٪ تخمین زده می شود، که در Q4FY23 حدود 4.0٪ -4.5٪ تخمین زده می شود. علیرغم افزایش خطرات جهانی و تأثیر افزایش نرخ های بهره، ما معتقدیم که هند می تواند این نرخ را اعلام کند. سومان چاودوری، مدیر ارشد تحلیلی Acuité Ratings گفت: رشد 6.0 درصدی در سال مالی 24 به دلیل افزایش شناور در بخش خدمات، تعدیل تورم و ثبات در مخارج سرمایه ای بخش عمومی.

علاوه بر این، تولید برق در مارس 2023 3.1 درصد کاهش یافته است که می تواند به دلیل کاهش تقاضای مسکونی در میان هوای نسبتا معتدل در ماه قبل در مقایسه با موج گرمای تجربه شده در دوره مشابه سال قبل باشد.

بر اساس سالانه، سه شاخص نیز وجود داشت که انقباض خطوط مورد انتظار را گزارش می‌کرد – هم صادرات و هم واردات به ترتیب افت 9.1 و 4.4 درصدی را نسبت به 22 مارس گزارش کردند. در حالی که صادرات کالاها و کالاهای تولیدی در این گزارش آمده است که در سال مالی 23 به دلیل عدم اطمینان جهانی، واردات نیز با توجه به تعدیل قیمت‌های خرید خام و کاهش تقاضا برای کالاهای مصرفی وارداتی، روند کاهشی داشته است.

اوایل امروز، یک نظرسنجی ET از 20 اقتصاددان نشان داده بود که اقتصاد هند احتمالاً در سال مالی 24 رشد انعطاف‌پذیری 6 درصدی خواهد داشت که به دلیل رشد ملایم‌تر جهانی و نرخ‌های بهره بالاتر از 7 درصد در سال مالی 23 اندکی کاهش می‌یابد.

پیش‌بینی‌های نظرسنجی از 5.2 تا 6.3 درصد با میانگین تخمین 6 درصد متغیر بود. با وجود تعدیل، هند همچنان سریع‌ترین رشد اقتصادی بزرگ را حفظ خواهد کرد. بر اساس نظرسنجی‌های اقتصادی، انتظار می‌رود رشد در سال مالی 25 به 6.5 درصد بازگردد.

علاوه بر این، تولید برق در سال 23 مارس 3.1 درصد کاهش یافته است که ما آن را به کاهش تقاضای مسکونی در میان هوای نسبتاً معتدل در ماه قبل نسبت به موج گرمای تجربه شده در مارس گذشته نسبت می‌دهیم.

علاوه بر این، حجم خودروها در نیمه دوم سال مالی 23 پس از فصل اوج جشن در سپتامبر تا اکتبر 2022 در مسیر نسبتاً کندتری قرار داشتند. این گزارش می‌گوید که ناشی از تداوم ضعف تقاضای روستایی و کاهش شدید صادرات به‌ویژه خودروهای دو چرخ است. به دلیل کاهش رشد جهانی

تولید داخلی فولاد نیز بر اساس سالانه رشد اندکی داشته است. در حالی که هزینه‌های عمومی بیشتر در زیرساخت‌ها تقاضای داخلی را افزایش داده است، صادرات فولاد به دلیل اعمال عوارض صادراتی در 22 می افت قابل توجهی داشته است.

در اوایل ماه جاری، بانک مرکزی هند (RBI) رشد 6.5 درصدی را در سال مالی 24 پیش بینی کرد در حالی که صندوق بین المللی پول (IMF) آن را 5.9 درصد اعلام کرد.

افزایش نرخ از سوی RBI از ماه می گذشته نیز احتمالاً بر رشد امسال تأثیر خواهد گذاشت. بانک مرکزی نرخ ها را 250 واحد افزایش داده است و اکنون انتظار می رود حداقل تا پایان سال در توقف طولانی مدت باقی بماند.