هند علی رغم پیش بینی ال نینو می تواند شکر صادر کند: رسمی

یک مقام ارشد دولتی گفت، تولید شکر هند در فصل آینده برای پاسخگویی به تقاضای محلی کافی خواهد بود و این کشور همچنین قادر خواهد بود مقداری از شیرین کننده را صادر کند، علیرغم نگرانی ها در مورد ظهور الگوی آب و هوایی ال نینو.

پیش‌بینی‌های ظهور پدیده ال نینو، که اغلب به دلیل کمبود بارندگی در هند شناخته می‌شود، صنعت شکر را نگران تأثیر بر تولید نیشکر و به نوبه خود بر تولید شکر کرده است. با این حال، سوبود کومار سینگ، دبیر مشترک وزارت غذا و امور مصرف کنندگان، به دنبال رفع نگرانی ها بود.

سینگ به ET گفت: “IMD (اداره هواشناسی هند) یک بادهای موسمی عادی را پیش بینی کرده است. بنابراین، تولید شکر نیز در محدوده نرمال خواهد بود.” وی افزود: «حتی اگر تولید تحت تأثیر قرار گیرد، آنقدر زیاد نخواهد بود که کمبود شکر وجود داشته باشد».

هند به عنوان دومین تولیدکننده شکر در جهان پس از برزیل، امکان صادرات آن از هند برای عرضه جهانی شکر قابل توجه است. قیمت‌های بین‌المللی شکر در حال حاضر به بالاترین حد خود در 11 سال اخیر رسیده است زیرا انتظار نمی‌رود هند در فصل جاری شکر که در سپتامبر به پایان می‌رسد، شکر بیشتری صادر کند.

سینگ، در حاشیه سمینار سوخت زیستی و انرژی زیستی که توسط انجمن کارخانه‌های قند غرب هند و یک انجمن کارخانه‌های قند هندی غربی برگزار شد، در گفت‌وگو با ET گفت: «هر پیش‌بینی (پیش‌بینی موسمی) که داشته باشیم، سال آینده در موقعیتی خواهیم بود که مقداری شکر با کیفیت صادر کنیم. چند انجمن صنعتی دیگر