هند: با آغاز جام سودیرمن در چین، مردم انتظارات زیادی دارند

با شروع جام سودیرمن از امروز در سوژو، چین، طرفداران بدمینتون هندی مشتاق دیدن یک تلاش درخشان دیگر از تیم خود هستند. قهرمانی توماس کاپ دقیقاً یک سال پیش هنوز در ذهن مردم جاودانه است و طبیعتاً انتظارات هم بالاست.

علیرغم اینکه هند در یک گروه دشوار با مالزی و چین تایپه قرار گرفته است، بسیاری معتقدند اگر این تیم در حد توان خود عمل کند، می تواند یک بار دیگر مدال بگیرد. قبل از عزیمت تیم به چین، برخی از بازیکنان کلیدی، HS Prannoy، Satwiksairaj Rankireddy و Chirag Shetty، و Lakshya Sen که در ذخیره است، با بوریا Majumdar در مورد آمادگی خود، فشار نمایندگی هند و غیره صحبت می کنند. گزیده ها

سال گذشته واقعاً خوب بود. با شروع قهرمانی در جام توماس، شما بارها و بارها بازیکنان رتبه بالاتر را شکست داده اید و اکنون به بالاترین رتبه خود رسیده اید. با جام Sudirman، این شروع چرخه المپیک و مرحله بسیار مهمی برای بدمینتون هند است. تناسب اندام، آمادگی شما چگونه است و چگونه به چالش های پیش رو نگاه می کنید؟

پرانوی: قهرمانی توماس کاپ همیشه یکی از بهترین لحظات دوران حرفه ای من و همه ما به عنوان یک تیم خواهد بود. هیچ کس فکر نمی کرد که بتوانیم برنده شویم. هیچ کس به ما فرصت نداده بود. و این برد همه را به جام سودیرمن امیدوار کرده است. ما تیمی مطمئن هستیم و اگر با پتانسیل بازی کنیم، می توانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. من شخصاً در چند بازی بزرگ پیروز شده ام و باید ادامه دهم. در جام سودیرمن به عنوان هند بازی می کنیم. و این چیزی است که برای هر ورزشکاری اهمیت دارد. وقتی برای کشورت بازی می کنی و برنده می شوی، هیچ چیز بهتر از این نمی تواند باشد. پس از قهرمانی در جام توماس، می دانیم که چه توانایی هایی داریم.

رسیدن به رتبه 7 جهان، بهترین بازیکن انفرادی مردان هند — باید احساس خوبی باشد زیرا در چند سال گذشته چیزهای زیادی را با مصدومیت های متعدد و موارد دیگر پشت سر گذاشته اید.

پرانوی: اینجاست که من به آقای گوپی (پوللا گوپیچند) و تیم اعتبار می دهم. زمانی که به کار با آقای گوپی بازگشتم، این ایده همیشه این بود که بهترین بازیکنی باشم که می توانم باشم. آقای گوپی هیچ وقت من را برای نتیجه تحت فشار قرار نداده است. او همیشه مرا تحت فشار قرار داده تا بهتر تمرین کنم. او می‌داند که اگر تمرین طبق برنامه باشد و روند درست باشد، نتایج به دست می‌آید. در یک حرفه طولانی، شما در برخی مسابقات به دلیل آسیب دیدگی شکست خواهید خورد. این برای دوره برابر است. آنچه مهم است این است که من توانستم از همه چیز برگردم و کاری ملموس انجام دهم. پیروزی در برابر حریفان با رتبه بالاتر، چند مرحله نیمه نهایی گواه این است که من می توانم آن را در بالاترین سطح انجام دهم.

قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا خاص بود. شما هر دو (ساتویک و چیراگ) چندین بار توانستید از موقعیت های سخت برگردید. بازی و شکست 8-13 در فینال، یک بازگشت ویژه بود. هر دوی شما به جام سودیرمن چگونه نگاه می کنید؟ برای این زمان، انتظارات بسیار بیشتری وجود دارد، چرا که قهرمانی در جام توماس هنوز در حافظه مردم باقی مانده است؟ ساتویک: باورم سخت است که توانسته‌ایم این تعداد تورنمنت را ببریم. این را قبلاً گفته ام که برد توماس کاپ هنوز غیر واقعی به نظر می رسد. برنده شدن در یکی از بزرگترین تورنمنت ها برای کشورتان امری خاص است. و این چیزی است که جام سودیرمن را مهم تر می کند. این ساتویک و چیراگ نیستند که در چین بازی خواهند کرد. این هند است که بازی خواهد کرد. برای یک ورزشکار هیچ چیز خاص‌تر از این وجود ندارد و ما مطمئن هستیم که می‌توانیم با وجود اینکه گروه سختی با مالزی و چین تایپه هستیم، عملکرد خوبی داشته باشیم.

آیا هر دوی شما از علاقه فزاینده، خیره کننده رسانه ها و این واقعیت که طرفداران مدام در مورد جام سودیرمن صحبت می کنند، لذت می برید؟ یا الان احساس می کنید فشار بیشتری دارید؟

چیراگ: این روزها مردم ما را می شناسند. آنها سلفی و امضا می خواهند. باید اعتراف کنم که حس خوبی دارد. شما احساس غرور می کنید که توانسته اید کاری برای کشور خود انجام دهید. در هند، مردم رویدادهای بزرگ را به یاد می آورند. و در اینجا اصطلاح رویداد بزرگ نسبی است. بازی‌های آسیایی یا المپیک همیشه مهم‌تر از Super Series 1000 در هند خواهد بود. هر چقدر هم که در سوپرسری ها برنده شوید، بازی های آسیایی یا المپیک یا جام توماس است که مردم به یاد دارند. این یک واقعیت است و ما از آن آگاه هستیم. ما می خواهیم این مسابقات را برای هند ببریم و می خواهیم در جام سودیرمان و سپس بازی های آسیایی عملکرد خوبی داشته باشیم. در آن زمان است که افراد بیشتری شروع به دنبال کردن این ورزش خواهند کرد و اینگونه است که ما به عنوان یک گروه پیشرفت خواهیم کرد. به عنوان مثال، اگر نیراج چوپرا را ببینیم، از زمانی که او طلای المپیک را به دست آورد، اکنون بسیاری دیگر به پرتاب نیزه روی آورده اند. این چیزی است که ما در کشورمان بیشتر به آن نیاز داریم.

شما تصمیم گرفتید کمی استراحت کنید و به موضوع بسیار مهم سلامت روان اشاره کردید. الان حالت بهتره آیا استراحت کمکی کرد؟

لاکشیا: بله کمک کرد. وقتی مسابقات را یکی پس از دیگری انجام می دهید و بدن و ذهن خود را به طور مداوم تحت فشار قرار می دهید، واقعاً نمی دانید چه زمانی باید متوقف شوید. گرفتن تماس سختی بود. در عین حال بسیار مورد نیاز بود. می‌توانستم عقب بنشینم و حساب کنم و اکنون احساس خیلی بهتری دارم. همچنین مهم است که یک قدم به عقب برداریم و دوباره ارزیابی کنم و این کاری است که من انجام دادم.

با شروع مسابقات انتخابی المپیک سال بزرگی برای شما در راه است. اندیشه ها؟

لاکشیا: من می خواهم بهترین کار را انجام دهم. بازی در المپیک یک رویا برای هر بازیکنی است. این آسان نیست، اما ورزش نخبگان هرگز آسان نیست. شما باید از نظر جسمی و روحی در بهترین حالت خود باشید و بیشترین تلاش را برای به دست آوردن نتایج دلخواه داشته باشید. من مطمئن هستم که می توانم این کار را انجام دهم و به پاریس بروم.