هند از پاکستان به دلیل مطرح کردن موضوع کشمیر در سازمان ملل انتقاد کرد

هند پس از آن که فرستاده سازمان ملل متحد موضوع کشمیر را در اینجا مطرح کرد و گفت که هیچ مقدار لفاظی و تبلیغات نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد که سرزمین های اتحادیه جامو و کشمیر و لاداخ همیشه بخشی “غیرقابل تفکیک” از این کشور بوده و خواهد بود، پاکستان را درگیر کرد.

اظهارات پراتیک ماتور، مشاور نمایندگی دائم هند در سازمان ملل متحد پس از آن بیان شد که منیر اکرم نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در بیانیه خود در نشست UNGA در مورد جامو و کشمیر صحبت کرد.

ماتور در نشست عمومی مجمع عمومی سازمان ملل گفت: “سرزمین های اتحادیه جامو و کشمیر و لداخ، بخشی جدایی ناپذیر و جدایی ناپذیر از هند بوده و هستند و خواهند بود. هیچ مقدار اطلاعات غلط، لفاظی یا تبلیغات از هیچ کشوری نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد.” در مورد استفاده از حق وتو در روز چهارشنبه.

پاکستان به طور مداوم موضوع جامو و کشمیر را بدون در نظر گرفتن دستور کار و موضوع مورد بحث در جلسات، در سکوهای مختلف سازمان ملل مطرح می کند.

دهلی نو بارها تاکید کرده است که جامو و کشمیر و لداخ بخشی جدایی ناپذیر و جدایی ناپذیر از هند بوده و هستند و خواهند بود.

روز دوشنبه، هند پس از طرح موضوع جامو و کشمیر در جلسه شورای امنیت، پاکستان را به شدت مورد انتقاد قرار داد و باعث شد روچیرا کامبوج، نماینده دائم هند در سازمان ملل متحد، تاکید کند که وقت شورا را با پاسخ به چنین اظهارات “شیطانی” تلف نخواهد کرد. .

کامبوج گفته بود: «سرانجام، امروز این مجمع مرداد، سخنان شیطنت آمیزی از سوی یک نماینده دائمی که صرفاً به دلیل ناآگاهی و عدم درک واقعیات اساسی استعمار زدایی ناشی می شود، شنیده است». وی گفت: “من وقت این شورا را برای پاسخ به این اظهارات تلف نمی کنم. توصیه ما به آن هیئت این است که لطفاً به حقوق متعدد ما در پاسخگویی که در گذشته بیان کرده ایم مراجعه کنید.”

پاسخ شدید کامبوج در بحث آزاد شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد “حفظ صلح و امنیت بین المللی: چندجانبه گرایی موثر از طریق دفاع از اصول منشور سازمان ملل” به ریاست روسیه، رئیس شورا در ماه آوریل، ارائه شد.

در حالی که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ریاست این مناظره را بر عهده داشت، اکرم در بیانیه خود به جامو و کشمیر اشاره کرده بود.

تنش بین هند و پاکستان پس از لغو ماده 370 قانون اساسی دهلی نو برای لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر در 5 اوت 2019 افزایش یافت.

این تصمیم هند واکنش شدید پاکستان را برانگیخت که روابط دیپلماتیک خود را کاهش داد و فرستاده هند را اخراج کرد.

هند قاطعانه به جامعه جهانی گفته است که لغو ماده 370 موضوع داخلی آن بوده است. همچنین به پاکستان توصیه کرد که واقعیت را بپذیرد و تمام تبلیغات ضد هند را متوقف کند.

هند به پاکستان گفته است که خواهان روابط عادی همسایگی با اسلام آباد در محیطی عاری از ترور، خصومت و خشونت است.