هشدار نارنجی uttarakhand: حدود 300 نفر پس از رانش زمین در اوتاراکند گرفتار شدند. هشدار نارنجی صادر شد

آژانس خبری ANI ادعا کرد که حدود 300 نفر در مناطق دارچولا و گونجی در اوتاراکند در پی رانش زمین گرفتار شده اند.

بر اساس این گزارش، در حومه پیثوراگره، جاده لیپولخ – طواغات در 45 کیلومتری دهرچولا در حوالی لاخانپور به دلیل رانش زمین 100 متر زیر آب رفته است.

در همین حال، اداره هواشناسی ایالت اوتاراکند برای روزهای 1 و 2 ژوئن هشدار نارنجی برای اوتاراکند صادر کرده است.

در این توصیه، اداره هواشناسی اعلام کرده است که مناطق مختلف ایالت ممکن است شاهد بارش شدید باران همراه با تگرگ، رعد و برق و سرعت باد تا 80 کیلومتر در ساعت باشد.

اداره هواشناسی همچنین هشدار داده است که مکان‌های بالاتر از 3500 متر از سطح دریا نیز ممکن است شاهد بارش برف باشند.

پلیس اوتاراکند با استناد به توصیه هواشناسی اعلام کرده است که به دلیل بدی آب و هوا، خطر رانش زمین بیشتر است.

بنابراین به گردشگران توصیه شده است که اقدامات احتیاطی زیادی را انجام دهند، از جمله استراحت در بین آنها. اداره هواشناسی همچنین به مردم توصیه کرده است که فقط در خانه های امن و سیمانی پناه بگیرند و در هوای نامساعد از درختان پرهیز کنند.

پلیس ایالتی در توصیه های خود به مردم گفته است که در فعالیت های ماجراجویی شرکت نکنند و به بررسی پیش بینی های آب و هوا ادامه دهند.

پلیس قبلاً از جانبازانی که می آیند درخواست کرده بود یامونوتری و Gangotri Dham Yatra “برای برنامه ریزی سفر خود پس از انجام پیش بینی آب و هوا، پوشش باران، چتر و لباس های پشمی/گرم را در طول سفر همراه خود داشته باشند”.

IMD روز دوشنبه یک هشدار نارنجی برای اوتاراکند صادر کرد که در آن بارش باران و تگرگ در مناطق بالاتر این ایالت و بارش باران و رعد و برق در دشت های آن پیش بینی شد.

اداره هواشناسی بارش باران در اوتارکاشی، چامولی و رودراپرایاگ و بارش خفیف در باگشوار، آلمورا و پیتوراگره را پیش بینی کرد. سازمان هواشناسی همچنین نسبت به وزش بادهای تند با سرعت 70 کیلومتر هشدار داده است.