هشدارهای مربوط به محدودیت بدهی یلن مورد توجه قرار نگرفت و او را با خطر مواجه کرد

در روزهای پس از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری از این واقعیت که دموکرات‌ها بهتر از حد انتظار عمل کرده‌اند و کنترل سنا را حفظ کرده‌اند، خوشحال بود.

اما در حالی که در آن ماه به اجلاس سران گروه 20 در اندونزی سفر کرد، گفت که جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را تهدید جدیدی برای اقتصاد ایالات متحده است.

یلن در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت: «من همیشه نگران سقف بدهی هستم. “هر راهی که کنگره بتواند برای انجام آن پیدا کند، من موافق هستم.”

دموکرات ها به توصیه یلن توجه نکردند. در عوض، ایالات متحده بیشتر سال جاری را به سمت آستانه نکول سپری کرده است، زیرا جمهوری خواهان از افزایش یا تعلیق سقف استقراض 31.4 تریلیون دلاری کشور بدون محدود کردن هزینه ها و عقب انداختن بخش هایی از دستور کار جو بایدن، رئیس جمهور وقت خودداری کردند.

اکنون موجودی نقدی دولت فدرال به زیر 40 میلیارد دلار رسیده است. و روز جمعه، یلن به قانونگذاران گفت که تاریخ X – نقطه ای که وزارت خزانه داری برای پرداخت به موقع تمام صورت حساب هایش تمام می شود – تا 5 ژوئن خواهد رسید.

یلن برنامه های احتمالی خود را نزدیک به جلیقه نگه داشته است، اما این هفته به او اشاره کرد که به این فکر کرده است که چگونه برای بدترین شرایط آماده شود.

وزارت خزانه داری یک کتاب بازی پیش فرض از بن بست های قبلی محدودیت بدهی در سال های 2011 و 2013 تهیه کرده است. و یلن با این موارد کاملاً آشنا شده است: در طول دو بن بست مهم گذشته – در سال های 2011 و 2013 – او یکی از مقامات ارشد فدرال رزرو بود که به این فکر می کرد که چگونه مرکز مرکزی بانک سعی می کند پیامدهای پیش فرض را مهار کند. با این حال، یلن گفت که نگران آسیب پذیری زیرساخت های بازار در صورت نکول است و گفت که مقامات باید به فکر راه هایی برای برنامه ریزی برای نکول در آینده باشند.

یلن گفت: «با توجه به اینکه ممکن است در آینده با وضعیت مشابهی روبرو شویم، فکر می‌کنم برای ما مهم است که به درس‌های آموخته‌شده فکر کنیم تا در صورت مواجهه مجدد با چنین وضعیتی، ما و بازارها آمادگی بهتری داشته باشیم.»