نیوزیلند: شرکت هواپیمایی نیوزلند از مسافران می خواهد قبل از پرواز وزن خود را انجام دهند

شرکت هواپیمایی ملی نیوزیلند از مسافران می خواهد قبل از سوار شدن به پروازهای بین المللی روی ترازو بگذارند. ایر نیوزلند می‌گوید که می‌خواهد طی یک بررسی یک ماهه 10000 مسافر را وزن کند تا خلبانان بتوانند وزن و تعادل هواپیماهای خود را قبل از بلند شدن بهتر بدانند.

اما اعداد از ترازو برای همه چشمک نمی زند.

ایرلاین قول داده است که هیچ صفحه نمایش قابل مشاهده ای در هیچ کجا وجود نخواهد داشت، و داده های توزین حتی برای کارکنان خطوط هوایی ناشناس باقی خواهند ماند.

آلستر جیمز، متخصص بهبود کنترل بار در این شرکت هواپیمایی، در بیانیه‌ای گفت: «ما همه چیزهایی را که در هواپیما می‌رود، از محموله گرفته تا وعده‌های غذایی داخل هواپیما، تا چمدان‌های موجود در انبار، وزن می‌کنیم.

برای مشتریان، خدمه و کیف های کابین، از وزن های متوسط ​​استفاده می کنیم که از انجام این نظرسنجی به دست می آوریم.

در واقع این اعداد توسط ناظر صنعت کشور، سازمان هواپیمایی کشوری مورد نیاز است. طبق قوانین این سازمان، خطوط هوایی گزینه های مختلفی برای تخمین وزن مسافران دارند. یکی از گزینه‌ها این است که به صورت دوره‌ای بررسی‌هایی انجام دهید، مانند ایر نیوزلند که برای تعیین وزن میانگین انجام می‌دهد. گزینه دیگر پذیرش وزن استاندارد تعیین شده توسط مقام است.

در حال حاضر، وزن تعیین شده توسط مقامات برای افراد 13 سال و بالاتر 86 کیلوگرم (190 پوند) است که شامل چمدان های دستی نیز می شود.

این مقام آخرین بار میانگین وزن مسافر را در سال 2004 تغییر داد و آن را از 77 کیلوگرم (170 پوند) افزایش داد.

آمارهای بهداشتی نشان می دهد که نیوزلندی ها در حال سنگین تر شدن هستند. آخرین نظرسنجی ملی بهداشت، میزان چاقی بزرگسالان را 34 درصد نشان می‌دهد که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.

نرخ چاقی کودکان به 13 درصد افزایش یافته است که نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.

چند سال پیش از مشتریان پروازهای داخلی ایر نیوزیلند خواسته شد تا وزن خود را انجام دهند.

جیمز گفت که مسافران با پا گذاشتن روی ترازو از چیزی بترسند.

او گفت: «ساده است، داوطلبانه است و با وزن کردن، به ما کمک می‌کنید که هر بار شما را با خیال راحت و کارآمد پرواز دهیم.»

این شرکت هواپیمایی گفت این نظرسنجی از این هفته آغاز شد و تا دوم جولای ادامه خواهد داشت.