نیتین گادکاری می گوید DPR های ضعیف توسط شرکت های هندی باعث تاخیر در پروژه ها و حوادث می شود

نیتین گادکاری، وزیر اتحادیه روز چهارشنبه نسبت به کیفیت پایین گزارش های دقیق پروژه (DPR) که توسط شرکت های هندی تهیه شده است، ابراز نگرانی کرد و گفت این گزارش های زیر استاندارد باعث تاخیر در پروژه و تصادفات جاده ای می شود. گادکاری در سخنرانی خود در رویدادی که توسط سازمان FICCI سازماندهی شد، گفت: افزایش هزینه های عمده در ساخت بزرگراه ها و سایر جاده ها به دلیل تاخیر در تصمیم گیری اتفاق می افتد.

او گفت: “Sabse jyada culprit koi hai toh DPR banane wala (بزرگترین مقصر نهادی است که DPR را تولید می کند. کیفیت DPR یک مسئله بزرگ است.” وی افزود که اولویت باید به شرکت های بین المللی داده شود، زیرا چنین گزارش هایی توسط شرکت های هندی ارائه می شود. خوب نیستند

وزیر حمل و نقل جاده ای و بزرگراه که به دیدگاه های صریح خود مشهور است، کیفیت پایین DPR ها را عامل برخی از تصادفات جاده ای می داند.

گادکاری گفت: پیمانکاران باید از استفاده از ماشین های دیزلی خودداری کنند.

وزیر همچنین بر لزوم مدیریت هزینه های ساخت و ساز بدون کاهش استانداردها تاکید کرد.

با توجه به رشد چشمگیر پروژه های تونل سازی در هند، گادکاری خاطرنشان کرد که در حال حاضر 144 پروژه تونل به طول 357 کیلومتر در سراسر بزرگراه های ملی، با هزینه 2 میلیون کرور روپیه در این کشور در حال انجام است.

وی همچنین گفت: 54 پروژه تونل در مرحله گزارش تفصیلی پروژه (DPR) قرار دارند. گادکاری گفت: «پتانسیل عظیمی برای حفر تونل در هند وجود دارد.

وزیر همچنین از یک سیستم شفاف، محدود به زمان، نتیجه‌محور و عاری از فساد حمایت کرد و گفت که هدف از این رویکرد اطمینان از مطابقت پروژه‌های تونل هند با استانداردهای جهانی است.