نیتین گادکاری: بزرگراه های هند: دولت قصد دارد بالگردها و امکانات فرود پهپاد در امتداد بزرگراه های ملی راه اندازی کند

بمبئی: نیتین گادکاری، وزیر اتحادیه روز شنبه گفت که دولت در حال برنامه ریزی برای ایجاد فرودگاه های هلیکوپتر و امکانات فرود هواپیماهای بدون سرنشین در برخی از 600 نقطه ای است که در حال توسعه امکانات رفاهی کنار جاده ای در امتداد بزرگراه های ملی است. گادکاری در یک رویداد اتاق بازرگانان هندی در این شهر گفت که چنین تسهیلاتی در برخورد با فوریت های پزشکی مانند تصادفات جاده ای و پیوند اعضا کمک می کند.

بر اساس یک بیانیه رسمی، وزیر حمل و نقل جاده ای و بزرگراه ها گفت که NHAI در حال توسعه امکانات رفاهی در سطح جهانی (WSA) در بیش از 600 مکان در امتداد بزرگراه های ملی است.

به غیر از امکانات اولیه مانند سرویس های بهداشتی خوب، پارکینگ و رستوران. او گفت که این تسهیلات در کنار جاده همچنین دارای خوابگاه برای رانندگان کامیون، امکانات برای شارژ خودروهای برقی و مراکز تروما و غیره خواهد بود.
وزیر گفت که همچنین فروشگاه‌های خرده‌فروشی برای ترویج صنایع دستی و محصولات تولید داخل وجود خواهد داشت و افزود که برخی از WSA همچنین دارای سکوی هلی‌کوپتر و امکانات فرود پهپاد برای مقابله با فوریت‌های پزشکی مانند تصادفات جاده‌ای و پیوند اعضا خواهند بود.

گادکاری در ادامه گفت: طرح جامع ملی گاتی شاکتی (NMP) یک ابتکار بسیار بزرگ است و به ما در کاهش هزینه های لجستیک کمک می کند.

او خاطرنشان کرد: هزینه لجستیک در هند با 13 تا 14 درصد تولید ناخالص داخلی در مقایسه با 8 تا 9 درصد در سایر اقتصادهای توسعه یافته مانند ایالات متحده بالاتر است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: افزایش هزینه لجستیک باعث کاهش رقابت پذیری محصولات «ساخت هند» در بازارهای جهانی می شود. کاهش هزینه های لجستیک به 9 درصد تولید ناخالص داخلی در راس برنامه های دولت قرار دارد.

گادکاری گفت که یک دولت قوی، باثبات، قاطع و شفاف کلید دستیابی به هدف کشور برای تبدیل شدن به یک اقتصاد 5 تریلیون دلاری تا سال 2025 است.