نویسندگان هالیوود و استودیوها با نزدیک شدن به مهلت اعتصاب مذاکراتی را انجام می دهند

مذاکره کنندگان نویسندگان هالیوود و استودیوهای فیلم و تلویزیون روز دوشنبه در مذاکرات 11 ساعته قرارداد برای جلوگیری از اعتصابی که باعث اختلال در تولید تلویزیون در صنعت درگیر با تغییرات لرزه ای می شود، شرکت کردند.

انجمن نویسندگان آمریکا اگر نتواند با شرکت هایی مانند والت دیزنی و شرکت نتفلیکس به توافق برسد، می تواند از روز سه شنبه تعطیلی کار را اعلام کند. اعتصاب اولین اعتصاب WGA در 15 سال گذشته خواهد بود.

نویسندگان می گویند که از لحاظ مالی در طول رونق پخش جریانی تلویزیون آسیب دیده اند، تا حدی به دلیل فصل های کوتاه تر و پرداخت های باقی مانده کمتر. آنها به دنبال افزایش دستمزد و تغییر در شیوه های صنعتی هستند که به گفته آنها آنها را مجبور به کار بیشتر با پول کمتر می کند.

بر اساس آمار انجمن، نیمی از نویسندگان سریال های تلویزیونی در حال حاضر با حداقل دستمزد کار می کنند، در مقایسه با یک سوم در فصل 2013-2014. متوسط ​​دستمزد برای کاتبان در سطح بالاتر نویسنده/تهیه کننده در دهه گذشته 4 درصد کاهش یافته است.

کارولین رنارد، رابط انجمن صنفی و نویسنده که در کانال دیزنی «اسرار چشمه‌های گوگرد» و دیگر برنامه‌ها کار کرده است، می‌گوید: «شیوه‌ای که اکنون به نظر می‌رسد این است که طبقه متوسطی در هالیوود وجود نخواهد داشت.

هوش مصنوعی موضوع دیگری است که در میز مذاکره وجود دارد. WGA برای جلوگیری از استفاده استودیوها از هوش مصنوعی برای تولید اسکریپت های جدید از کارهای قبلی نویسندگان، تدابیر امنیتی می خواهد. نویسندگان همچنین می خواهند مطمئن شوند که از آنها خواسته نمی شود پیش نویس های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را بازنویسی کنند.

مذاکرات در شرایط سخت اقتصادی برای صنعت انجام می شود. شرکت‌های سرگرمی پس از سرمایه‌گذاری میلیاردها دلار بر روی محتوا برای جذب مشترک، از سوی وال استریت تحت فشار هستند تا خدمات پخش پولی خود را سودآور کنند. آنها همچنین با کاهش درآمد تبلیغات تلویزیونی، به دلیل کاهش مخاطبان تلویزیون سنتی و تبلیغ‌کنندگان به جاهای دیگر، دست و پنجه نرم می‌کنند. خطر رکود اقتصادی نیز وجود دارد.

اتحاد تهیه کنندگان فیلم و تلویزیون (AMPTP) که نماینده شرکت های Comcast Corp، Disney، Warner Bros Discovery، Netflix و صدها شرکت سازنده است، اعلام کرده است که متعهد به دستیابی به یک توافق عادلانه است.