نظرسنجی: “Mann ki Baat” از PM Modi 23 کرور شنونده ثابت دارد.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط موسسه هندی مدیریت-روهتاک، نزدیک به 23 کرور نفر در آخرین یکشنبه هر ماه در برنامه “Mann ki Baat” نخست وزیر نارندرا مودی شرکت می کنند و 65 درصد از شنوندگان ترجیح می دهند سخنرانی را به زبان هندی بشنوند. . این نظرسنجی همچنین نشان داد که برنامه “Mann ki Baat” که صدمین نسخه آن یکشنبه آینده پخش می شود، بیشتر در کانال های تلویزیونی و سپس تلفن های همراه شنیده می شود و شنوندگان رادیو 17.6 درصد از کل شنوندگان را تشکیل می دهند.

این نشان داد که بیش از 100 کرور نفر حداقل یک بار به برنامه گوش داده اند، در حالی که حدود 41 کرور شنونده گاه به گاه بوده اند.

دیرج پی شارما، مدیر IIM-Rohtak، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: «حدود 44.7 درصد از کل شنوندگان برنامه را از تلویزیون می‌شنوند، در حالی که 37.6 درصد از تلفن‌های همراه کوک می‌کنند».

Gaurav Dwivedi، مدیر اجرایی Prasar Bharti گفت: جدا از 22 زبان هندی و 29 گویش، “Mann Ki Baat” به 11 زبان خارجی مانند فرانسوی، چینی، اندونزیایی، تبتی، برمه ای، بلوچی، عربی، پشتو، فارسی، دری و فارسی پخش می شود. سواحیلی

دوویدی گفت که این برنامه توسط بیش از 500 مرکز رادیو سراسر هند پخش می شود.

این نظرسنجی که توسط دانشجویان IIM-Rohtak انجام شد، به 10003 پاسخ دهندگان در چهار منطقه – شمال، جنوب، شرق و غرب – و در گروه های سنی مختلف رسید که اکثریت آنها خوداشتغال هستند و کسانی که در منطقه هستند. بخش غیر رسمی

این نظرسنجی نشان داد که 18 درصد از پاسخ دهندگان برای گوش دادن به برنامه به زبان انگلیسی، چهار درصد به زبان اردو و دو درصد هر کدام به زبان دوگری و تامیل انتخاب کردند. شنوندگان سایر زبان‌ها مانند میزو، مایتیلی، آسامی، کشمیری، تلوگو، اودیا، گجراتی و بنگالی با هم نه درصد از کل شنوندگان را تشکیل می‌دهند.

این نظرسنجی نشان داد که 73 درصد پاسخ دهندگان نسبت به کار دولت و پیشرفت کشور خوش بین بودند، در حالی که 58 درصد گفتند که شرایط زندگی آنها بهبود یافته است. 59 درصد افزایش اعتماد به دولت را گزارش کرده اند.

احساسات عمومی نسبت به دولت را می توان از این واقعیت سنجید که 63 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که رویکرد آنها نسبت به دولت مثبت شده است و 60 درصد علاقه خود را به کار برای ملت سازی نشان داده اند.

این نظرسنجی نشان داد که محبوب ترین موضوعات برنامه “مان کی باات” دستاوردهای علمی هند، داستان های شهروندان عادی، شجاعت نیروهای مسلح، مسائل مربوط به جوانان، محیط زیست و منابع طبیعی است.