نخست وزیر نارندرا مودی در نشست مشترک کنگره آمریکا در 22 ژوئن سخنرانی خواهد کرد

نارندرا مودی، نخست وزیر، در نشست مشترک کنگره آمریکا در 22 ژوئن در جریان سفر رسمی خود به این کشور سخنرانی خواهد کرد. این یکی از بالاترین افتخارات ایالات متحده به مقامات خارجی است. این برای دومین بار است که مودی در نشست مشترک کنگره آمریکا سخنرانی می کند.

رهبران ارشد کنگره گفتند: «از طرف رهبری دو حزبی مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده، افتخار ما این است که از شما (نخست وزیر مودی) دعوت کنیم تا در نشست مشترک کنگره در روز پنجشنبه 22 ژوئن سخنرانی کنید. در یک بیانیه.

این بیانیه توسط کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان، چاک شومر رهبر اکثریت سنا، میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان سنا و حکیم جفریس رهبر دموکرات مجلس نمایندگان امضا شد.

نخست‌وزیر هند به دعوت جو بایدن، رئیس‌جمهور و جیل بایدن، بانوی اول، ماه آینده به ایالات متحده سفر خواهد کرد. رئیس جمهور ایالات متحده و بانوی اول همچنین در یک شام دولتی در 22 ژوئن میزبان مودی خواهند بود. سفر او به ایالات متحده پیش از اجلاس سران گروه 20 که در سپتامبر به میزبانی هند برگزار می شود، انجام می شود.

مودی پس از نخست وزیری در سال 2014، بیش از نیمی از سفرهای خود را برای دیدارهای دوجانبه و چندجانبه با هر سه رئیس جمهور آمریکا، باراک اوباما، دونالد ترامپ و بایدن به ایالات متحده انجام داده است. این برای اولین بار است که مودی برای یک سفر رسمی دولتی دعوت می شود، امتیازی که به دوستان و متحدان نزدیک آمریکا اعطا شده است.

آخرین سفر او به واشنگتن در سپتامبر 2021 به دعوت رئیس جمهور بایدن برای یک دیدار دوجانبه بود. او همچنین در اولین نشست حضوری رهبران چهارگانه به میزبانی بایدن شرکت کرده بود.
(با ورودی های PTI)