مودی ، بایدن در “زمان مناسب دو طرف” صحبت خواهد کرد ، روابط دارای پشتیبانی دو جانبه در ایالات متحده است: MEA

دهلی نو: نخست وزیر نارندرا مودی و رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن در یک زمان مناسب با یکدیگر در یک زمان مناسب با یکدیگر صحبت خواهند کرد ، وزارت امور خارجه روز پنجشنبه گفت و اظهار داشت که روابط هند و ایالات متحده از حمایت دو جانبه در آمریکا برخوردار است.

ادعای MEA چند روز پس از آن اتفاق افتاد که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری که با رشدهای سخت رئیس جمهور ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی را شکست داد ، تعداد زیادی از آمریکایی ها را برای رای دادن جذب کرد.

سخنگوی MEA ، آنوراگ سریواستاوا گفت نخست وزیر از طریق توئیتی بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده را تبریک گفته و همچنین از سهم معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در تقویت روابط هند و آمریکا قدردانی کرده است.

سریواستاوا در جلسه توجیهی رسانه های آنلاین گفت كه نخست وزیر مودی همچنین ابراز كرده بود كه مشتاقانه منتظر است كه با او كار كند تا روابط هند و آمریكا را به اوج بیشتری برساند.

وی در پاسخ به این سال که هر دو رهبر چه وقت با یکدیگر صحبت خواهند کرد ، گفت که این اتفاق “در موعد مقرر و در یک زمان مناسب” اتفاق می افتد.

در مورد آینده روابط تحت دولت آمریكا ، سریواستاوا گفت كه بنیان روابط هند و آمریكا بسیار قوی است و این مشاركت جهانی استراتژیك جامع بین دو كشور از حمایت دو جانبه در ایالات متحده برخوردار است.

وی گفت: “دیده شده است كه روسای جمهور و دولت های پی در پی روابط را تعمیق می بخشند.”

روابط هند و آمریكا در چهار سال گذشته ، به ویژه در زمینه های دفاعی و امنیتی ، شاهد جهش بزرگی بوده است.