من سیتی در انتظار پس از شکست آرسنال مانند یک قهرمان به نظر می رسد

عنوان قهرمانی لیگ برتر اکنون متعلق به منچسترسیتی است که پس از شکست 4-1 مقابل آرسنال شکست می خورد.

تیم پپ گواردیولا با پیروزی بی رحمانه مقابل تیمی که در بسیاری از فصل ها پیشتاز بوده، مانند قهرمانان در انتظار به نظر می رسید.

آرسنال هنوز در جدول رده بندی جلوتر است، اما زمانی که ارلینگ هالند در وقت های تلف شده گلزنی را کامل کرد، چالش قهرمانی لندنی ها عملاً تمام شده بود.
سیتی دو امتیاز کمتر از صدرنشین لیگ باقی مانده است، اما به نظر می رسد با دو بازی پیش رو برای سومین سال متوالی قهرمان شود.

گواردیولا گفت: این در دستان ماست. تا به امروز، من موقعیت آرسنال را ترجیح می دادم، زیرا اگر آرسنال ما را شکست دهد، در دستان آنهاست. حالا این سرنوشت ماست.»

پس از 17 بازی بدون شکست، دیدن سقوط سیتی از اینجا سخت است.

در همین حال، آرسنال ممکن است برای بازیابی از چنین شکست سختی که پس از سه تساوی متوالی که شتاب قهرمانی را از بین برده بود، تلاش کند. به نظر می رسد فشارها در هفته های اخیر تأثیر خود را گذاشته است.

دو گل برتری مقابل لیورپول و وستهم از بین رفت، در حالی که هفته گذشته برای نجات یک امتیاز در مقابل ساوتهمپتون که آخرین رده‌بندی بود، یک بازگشت دیرهنگام انجام شد.

آن سکانس مخرب به این معنی بود که آرسنال باید در برابر سیتی پیروز شود تا کنترل رقابت قهرمانی را حفظ کند.

سرمربی آرسنال گفت: “آن بازیکنان پس از 9 ماه و نیم حضور در اینجا مستحق اعتبار زیادی هستند.” در این 22 سال در این کشور چیزهای زیادی دیده ام و دو بازی مساوی در این لیگ وجود ندارد.

ابتدا باید بازیکنان خود را که امشب در مقابل یک تیم استثنایی بازی کردند، بالا ببریم. اما ما یک تیم استثنایی نیز هستیم.»

سیتی با پیروزی مقابل فولام در روز یکشنبه می تواند صدرنشین جدول رده بندی شود.

با این حال، بزرگترین آزمون پس از شکست دادن آرسنال برای سومین بار در این فصل – از جمله برد در جام حذفی، قبلاً پشت سر گذاشته شده است.

در حالی که نه گواردیولا و نه آرتتا قبول نمی‌کردند که این مسابقه تعیین‌کننده عنوان قهرمانی باشد، سیتی را کاملاً تحت کنترل خود درآورد و برای مدافع عنوان قهرمانی افت ابتکاری را به آرسنال بازگرداند.

پس از تلاش برای ثبات در نیم فصل اول، سیتی با ادامه رقابت ها قوی تر شده است – تا جایی که در حال حاضر غیرقابل توقف به نظر می رسد.

هالند 49مین گل فصل خود را در روز چهارشنبه به ثمر رساند، در حالی که کوین دی بروین در بهترین حالت خود قرار داشت و دو گل به ثمر رساند.

گواردیولا گفت: کوین استاد پاس گل با ارلینگ یا بدون ارلینگ است. ارلینگ همیشه با یا بدون کوین گل می زند. اما در کنار هم بودن، وقتی تیم‌ها آنقدر بالا فشار می‌آورند و آن توپ‌ها با فاصله پشت سر، بسیار خطرناک هستند و ما از آن استفاده می‌کنیم.»

دی بروین در دقیقه هفتم سیتی را پیش انداخت و جان استونز در وقت های تلف شده نیمه اول اختلاف را دو برابر کرد.

دی بروین دوباره در دقیقه 54 گلزنی کرد و راب هولدینگ در دقیقه 86 قبل از ضربه هالند یک گل برای آرسنال به ثمر رساند.

سیتی با صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و فینال جام حذفی همچنان در جستجوی سه گانه قهرمانی است.

برای مدت طولانی، با توجه به سرعتی که آرسنال در 9 پیروزی از 10 بازی اول فصل خود به دست آورد، به نظر می رسید که لیگ برتر ممکن است دور از دسترس باشد.

حتی پس از باخت به سیتی در ماه فوریه، آرسنال به هفت پیروزی متوالی در لیگ بازگشت.

اما ترکیبی از فرم بی امان سیتی و زمین خوردن آرسنال، گواردیولا را از زمان هدایت این باشگاه در سال 2016 به سمت پنجمین عنوان قهرمانی سوق داده است.

در همین حال، آرتتا باید بازیکنان خود را برای آخرین مرحله بلند کند، حتی اگر به نظر می رسد که انتظار برای اولین عنوان از سال 2004 ادامه دارد.

او گفت: «(ما باید) واقعیت را بپذیریم و این بهترین راه برای حرکت به جلو است. آنها بهتر از ما بودند و شایسته برد بودند. ما باید پیشرفت کنیم و آنقدر متواضع باشیم که این را بپذیریم. برای انجام آن بهتر خواهید بود.»

نبرد سقوط
پس از 11 بازی بدون برد، ناتینگهام فارست با شکست 3-1 برایتون در سیتی گراوند از منطقه سقوط خارج شد.

تیم استیو کوپر پنالتی زودهنگام برنان جانسون را دیده بود و سپس مجبور شد با ضربه ای که فاکوندو بوونانوت در دقیقه 38 زد، از پشت به میدان برود.

گل به خودی پاسکال گروس در وقت های تلف شده نیمه اول نتیجه را مساوی کرد و دانیلو در دقیقه 68، فارست را پیش انداخت.

پنالتی وقت تلف شده مورگان گیبز وایت امتیازات را قطعی کرد تا امیدهای فارست برای بقا را تقویت کند.

چلسی باز هم شکست خورد
بازگشت فرانک لمپارد به چلسی در حال تبدیل شدن به یک کابوس است.

از زمانی که او در این ماه به عنوان سرمربی موقت منصوب شد، اکنون پنج باخت از پنج بازی گذشته است و برنتفورد روز چهارشنبه در استمفوردبریج 2-0 پیروز شد.

گل به خودی سزار آزپیلیکوئتا در نیمه اول، چلسی را در مسیر آخرین شکست خود قرار داد و برایان امبومو در 78 گل دوم را برای میهمان به ثمر رساند.

با توجه به اینکه مائوریسیو پوچتینو به سرمربی دائمی منصوب می شود، مالکان آمریکایی چلسی تاد بوهلی و کلیرلیک کاپیتال ممکن است وسوسه شوند که به جای صبر کردن تا پایان فصل، سعی کنند سرمربی آرژانتینی را متقاعد کنند که فورا هدایت این تیم را بر عهده بگیرد.

لمپارد گفت: «این باشگاه در چند وقت اخیر لحظات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است و این لحظه سخت است. ما دوست داریم یک عصای جادویی و یک لحظه جادویی داشته باشیم، اما در فوتبال به وجود نمی آید زیرا لیگ برتر سخت است. ما باید برای لحظه خود بجنگیم.»

لیورپول فرم را پیدا می کند
سه برد متوالی لیورپول را در رقابت برای صعود به لیگ اروپا و احتمالاً بیشتر قرار داده است.

شاگردان یورگن کلوپ پس از پیروزی 2-1 مقابل وستهم در ورزشگاه لندن در رده ششم قرار دارند.

لوکاس پاکوتا در دقیقه دوازدهم وستهم را به گل انداخت و کودی گاکپو شش دقیقه بعد بازی را به تساوی کشاند. جوئل ماتیپ در 67 گل برتری را به ثمر رساند.