مقامات دولتی می گویند كه مركز خروج از قوانین جدید كشاورزی بسیار بعید است

دهلی نو | PUNE: مقامات گفتند که دولت انتظار دارد مذاکرات سختی با کشاورزان انجام شود زیرا بعید است تقاضای پس گرفتن قوانین جدید را هنگام دیدار دو طرف برای دور ششم مذاکرات در روز چهارشنبه بپذیرد.

“کشاورزان خواستار لغو قوانین هستند ، که به نظر می رسد امکان پذیر نیست. فضای کمی برای بداهه در قوانین وجود دارد. ما در مورد هر یک از مفاد به تفصیل بحث کرده ایم. دولت ممکن است گزینه ای را برای مداخله قانونی در مورد اختلافات پیشنهاد کند ، که طبق حال قانون باید در دادگاه های دادگستری فرعی و دادسرای ناحیه حل و فصل شود “، یک مقام ارشد وزارت کشاورزی گفت.

وی گفت که دولت همچنان به مکانیسم حداقل قیمت پشتیبانی (MSP) متعهد است.

“دولت 40-45٪ از کل تولید گندم و برنج را در MSP برای تأمین دو سوم جمعیت تحت قانون امنیت غذایی ملی خریداری می کند. بنابراین ، خرید دولت ملزم به انجام این تعهد سیاسی است. هیچ دولتی نمی تواند ریسک کند برای قطع برنامه هایی که درآمد کشاورزان را تضمین می کند ، “او گفت.

این مقام گفت که ترس از اسقاط MSP بی اساس است زیرا دولت سالانه بیش از 2 لور کرور به حساب بانکی کشاورزان به منظور تهیه غلات ، دانه های روغنی و نبض انتقال می دهد و علاوه بر این 76000 کرور کرون به کشاورزان تحت طرح PM KISAN می دهد. وی گفت: “به غیر از این ، دولت بیش از 1 لورن کرور برای کود یارانه ای ، بذر و امکانات آبیاری هزینه می کند. ما متعهد به رفاه کشاورزان هستیم.”

این مقام مسئول گفت که خرید برنج تاکنون 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ، این نشان دهنده تعهد دولت در مورد ادامه MSP است.

با این وجود رهبران مزرعه قاطع هستند و از بازرگانان مندیس پشتیبانی می کنند. در ماهاراشترا ، حدود 300 بازار عمده فروشی برای گروه بهارات که روز سه شنبه فراخوانده شده است ، بسته خواهند ماند. بیشتر مندی ها توسط حزب کنگره ملی گرایان (NCP) ، بخشی از ائتلاف شیو سنا در ماهاراشترا کنترل می شوند. تعداد انگشت شماری توسط کنگره یا BJP کنترل می شوند.

Dilil Mohite Patil ، رهبر NCP و رئیس اتحادیه تعاونی کمیته بازار ایالتی ماهاراشترا ، اتحادیه ای متشکل از 306 APMC ، گفت که APMC ها به نفع کشاورزان است. “ما به عنوان نماینده کشاورزان ، فکر می کنیم گسترش حمایت اخلاقی از کشاورزان ضروری است.”