معامله هلی کوپتر VVIP: افراد میانه ای احتمالاً معاملات دیگری نیز در زمینه رادار داشته اند

دهلی نو: تحقیقات در مورد معامله هلی کوپتر AgustaWestland VVIP نشان داد که واسطه های درگیر در این معامله برخی از معاملات دفاعی هند را نیز در رادار خود انجام داده اند ، از جمله یکی برای هلیکوپترهای رصد نور و قرارداد بازسازی فرودگاه ، افرادی که دانش مستقیم در این مورد دارند گفت

آنها گفتند که اعزامهایی که ادعا می شود کریستین میشل واسطه و بازجویی وی ارسال شده است نشان می دهد که تلاش آگاهانه ای انجام شده است تا معامله هلی کوپتر 3،600 کرور روپیه برای پیروزی “انگلیس” (بازوی انگلیسی شرکت Finmeccanica ایتالیا) باشد.

مطابق گزارش بازجویی میشل از 2300 صفحه به اضافه ED توسط ED ، این دسترسی به دو دلیل انجام شده است. اولاً ، برای اطمینان از عدم ایجاد ابرو بر روی “اتصالات ضمنی” “رئیس UPA” با ایتالیا ، و دوم اینکه شرکت ایتالیایی در موقعیتی باشد که بتواند معاملات دفاعی بیشتری را در هند انجام دهد.

میشل در بیانیه دست نوشته خود که در بخش 50 ماده PMLA ، که در قانون قابل قبول است. “همچنین من به” سیاست “اشاره کردم (زیرا) ما همیشه در مورد ایتالیا محتاط هستیم و ارتباط ضمنی با رئیس UPA داریم.”

طبق گزارش بازجویی ، میشل با اعزامی روبرو شد که گفته می شود وی در 22 مه 2008 به مقام ارشد شرکت AgustaWestland فرستاده شده است. اعزام به یک مقاله خبری مراجعه کرده و می خوانده است: “مشکل این مقاله این است که آنها شناسایی 101 به عنوان یک محصول ایتالیایی که باید از آن اجتناب کنیم. نه تنها به دلیل سیاست ، بلکه اگر ما VI را کسب کنیم ، این یک پیروزی انگلیس است که ایتالیا را آزاد می گذارد تا به دنبال LOH برود. ” میشل همچنین با اعزام دیگری روبرو شد که گفته می شود وی در 28 آگوست 2009 به یکی دیگر از مدیران ارشد دیگر آگوستا وستلند فرستاده شده است. در اعزام آمده بود: “هنگامی که CNC به طور رسمی به شما اطلاع می دهد که L1 نیستید (پایین ترین مناقصه) ما باید حمله خود را آغاز کنیم. هدف این است که IAI و Tata رد صلاحیت شوند و مورد تحقیق قرار گیرند. ”

در پاسخ به اتهام ED مبنی بر اینکه اعزام مذکور به “تاکتیک های مشکوکی” اتخاذ شده توسط وی در امنیت معامله بالگرد VVIP اتخاذ شده است ، میشل ادعا کرد که این اعزام مربوط به معامله بالگرد VVIP نیست.

“این نمابر مربوط به VVIP نیست بلکه مربوط به بازسازی فرودگاه است. صنعت هواپیمایی اسرائیل علیه Finmeccanica می جنگید. “او در بیانیه دست نویس خود گفت. “پائولو ژیراسول (رئیس وقت Finmeccanica در کشور هند) از این که IAI در تصمیم گیری دخالت می کند شکایت داشت و می خواست بداند که برای انجام قوانین مردم چه کاری انجام دهد.” میشل گفته است: “این موضوع مشکوک نبود ، اما من برای پائولو توضیح دادم که چگونه مردم از قوانین پیروی کنند. پائولو فکر می کرد این یک معامله است. من درگیر نبودم فقط مشاوره دادن به یک دوست بود. ”