مرکز برای ارسال پیشنهاد در مورد اصلاحات به کشاورزان حتی به عنوان مذاکرات در بن بست باقی مانده است

جلسه بین آمیت شاه وزیر امور داخلی اتحادیه و 13 نماینده کشاورزان اواخر سه شنبه شب با شرکت مرکز مبنی بر عدم لغو قانون جدید مزرعه به پایان رسید. با این حال آنها توافق کردند که اصلاحات را بر اساس پیشنهادات گروه های کشاورزان در قوانین موجود ایجاد کنند.

رهبران کشاورزان گفتند که روز چهارشنبه پیشنهادهای دولت در مورد اصلاحات با اتحادیه های دیگر در مرز سینگو (دهلی-هاریانا) را بررسی خواهند کرد. مقامات گفتند بعید است ششمین دور گفتگو با وزیر کشاورزی اتحادیه نارندرا سینگ تومار در روز چهارشنبه برگزار شود.

در اوایل روز ، اعتصاب سراسری فراخوانده شده توسط گروه های کشاورزان در حالی که هزاران کشاورز در سراسر هند برای همبستگی با معترضین در دهلی به خیابان ها آمدند ، پاسخ متفاوتی دریافت کرد. مقامات افزودند ، بحث وزیر داخله شاه با گروه های كشاورزان پس از ساعت 8 عصر در شورای تحقیقات كشاورزی هند (ICAR) در پوسا آغاز شد و بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید.

محل ملاقات روز سه شنبه با شاه در آخرین ساعت تغییر کرد. در طول بحث ، شاه تلاش کرد ترس را در بین کشاورزان از بین ببرد و به شکایات آنها ، از جمله اطمینان در مورد حداقل قیمت حمایت (MSP) رسیدگی کرد. وی همچنین از آنها خواست كه اعتصاب خود را لغو كنند. با این حال ، گروه های کشاورزان خواستار بازگرداندن کامل قوانین جدید مزرعه شدند. آنها همچنین تهدید کردند که در صورت عدم تحقق خواسته هایشان به اعتراضات ادامه خواهند داد. در جلسه روز سه شنبه ، گروه های کشاورزان گفتند که آنها فقط یک “بله” یا “نه” از شاه خواسته اند.

از وزیر كشور مطلع شد ، از گروه های كشاورزان در مورد بهارات باند بازخورد می گرفت. پیش از این ، اتحادیه کشاورزان ، طی یک کنفرانس مطبوعاتی ، گفت که بند در حدود 10،000 مکان در 25 ایالت مشاهده شده است. هیئت کشاورزان شامل دارشان پال ، راکش تیکایت ، گورنام سینگ چادونی ، هانان ملا ، شیو کومار کاکاجی ، بالبیر سینگ راجوال ، رالدو سینگ مانسا ، منجیت سینگ رای ، بوتا سینگ بورگیل ، هاریندر سینگ لاخووال ، کولوانت سینگ ساندو ، بوده سینگ بودا و جگجیت سینگ دالوال.

یکی از رهبران کشاورزان ، رولدو سینگ مانسا از اتحادیه پنجاب کیسان در حالی که برای اولین بار تصمیم گرفته شد که گروه های کشاورزان در محل اقامت شاه دیدار کنند ، با سردرگمی محل برگزاری محل را ترک کرد. مقامات افزودند که بعداً مانسا همراه با یک رهبر اتحادیه دیگر بوده سینگ به جلسه در ICAR پیوست. جلسه شاه یک روز پیش از دور ششم مذاکرات برنامه ریزی شده بین 40 گروه کشاورز و هیئت مرکزی به رهبری وزیر کشاورزی تومار برگزار شد.

وزیر کشور همچنین با وزیر کشاورزی تومار و وزیر راه آهن پیوش گویال دیدار کرد. این دو جلسه پنج دور از مشوره ها را که پیش از این در Vigyan Bhavan با کشاورزان برگزار شد ، برگزار کردند. یک مقام رسمی توضیح داد: “دور ششم روز چهارشنبه به تعویق افتاده است زیرا نمایندگان 13 گروه کشاورز می خواهند در مورد اصلاحات پیشنهادی رایزنی های گسترده تری انجام دهند.”

آنها ادعا كردند كه رهبران احزاب مخالف از جمله كنگره ، CPM ، AAP و حزب سماجوادي كه از باندها حمايت مي كردند اجازه پيوستن به معترضان را نداشتند. در دهلی ، حزب Aam Aadmi ، که از بهارات باند حمایت می کرد ، ادعا کرد که پلیس دهلی پس از ملاقات با کشاورزان معترض در مرز سینگو روز دوشنبه ، آرویند کجریوال ، وزیر ارشد را در حصر خانگی قرار داد ، ادعایی که پلیس دهلی انکار کرد.

علاوه بر بزرگراه دهلی-میروت ، به دلیل اعتراض کشاورزان از جمله سینگو ، تیکری ، اوچندی ، جهاردا ، پیائو مانیاری و منگش در قسمتهای بیرونی و جنوب غربی شهر و مرز چیلا ، دهلی و نویدا ، 7 مرز دیگر بسته ماند. ، در دهلی شرقی

پلیس دهلی روز سه شنبه از مردم خواست با توجه به “بهارات باند” که کشاورزان خواستار لغو قوانین جدید مزرعه مرکزی هستند ، از کشش های خاص خودداری کنند. در همسایگان پنجاب و هاریانا ، مغازه ها و مسسات تجاری در بسیاری از نقاط بسته بودند. بیش از 50،000 کارمند دولت در پنجاب برای حمایت از کشاورزان به طور گسترده ای مرخصی اتفاقی گرفته اند ، یک مقام از دولت پنجاب گفت.

مقامات وزارت کشور گفتند که هیچ حادثه ناخوشایند عمده ای در جریان اعتراض گزارش نشده و تأثیر آن بسیار محدود بوده است.