مایکل ویلسون، از مورگان استنلی، می‌گوید که فدرال رزرو می‌تواند رشد سهام را کاهش دهد

به گفته مایکل ویلسون از مورگان استنلی، خرس سرسخت وال استریت، سرمایه گذاران بازار سهام که امیدوارند فدرال رزرو نرخ بهره را در نیمه دوم کاهش دهد، ممکن است اواخر این هفته ناامید شوند.

انتظار می رود بانک مرکزی ایالات متحده روز چهارشنبه نرخ بهره را افزایش دهد و دهمین افزایش متوالی را به مارس سال گذشته نشان دهد. ویلسون در یادداشتی نوشت: “اگر پیام ارائه شده در این نشست بیشتر جنگ طلبانه باشد، می تواند یک شگفتی منفی کوتاه مدت برای سهام ایجاد کند.”

به گفته ویلسون، در صورتی که اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، به گفته ویلسون، انتظارات بازار اوراق قرضه برای کاهش نرخ را می‌تواند مجدداً به مسیری تغییر دهد که بیشتر با دیدگاه اقتصاددانان مورگان استنلی برای توقف در اواخر سال جاری مطابقت دارد.

ویلسون، که در رتبه‌بندی شماره 1 قرار داشت، گفت: «این در نهایت می‌تواند یک غافلگیری منفی برای سهام باشد، به‌ویژه با توجه به افزایش قیمت شاخص که در FOMC شاهد بودیم و این واقعیت که این جلسه یکی از کمترین صحبت‌ها در تاریخ اخیر است.» 1 در نظرسنجی سال گذشته سرمایه گذاران نهادی پس از پیش بینی صحیح فروش سهام در سال 2022.

شاخص S&P 500 در دو ماه گذشته حتی در بحبوحه آشفتگی بخش بانکی و نگرانی‌های رکود، صعود کرده است، زیرا سرمایه‌گذاران از درآمدهای بهتر از آنچه می‌ترسیدند آسوده خاطر می‌شوند و انتظار دارند هر کاهشی ملایم باشد. با این حال، ویلسون گفت که امید به بهبود سود در نیمه دوم سال جاری و در سراسر سال 2024 بیش از حد است.