ماه غرور: ماه غرور 2023: تجلیل از جوامع LGBTQ، حقوق برابر و تاریخ

با افزایش دما در ایالات متحده، ماه غرور نزدیک می شود و به عنوان زمانی برای احترام به جوامع LGBTQ، ترویج شادی عجیب و غریب و دفاع از حقوقی است که در حال حاضر مورد حمله قرار گرفته اند.

قابل ذکر است، نیویورک هر سال میزبان بزرگترین رژه های غرور کشور است، با رویداد افتخار جهانی 2019 که تقریباً 5 میلیون شرکت کننده برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد قیام Stonewall در سال 1969، نقطه عطف تاریخی برای جنبش جهانی LGBTQ، جذب می کند.

برای آماده شدن برای ماه غرور آینده در سال 2023، آگاهی از تاریخ ها و درک تاریخچه مبارزه مداوم برای حقوق LGBTQ ضروری است. ماه غرور در سراسر ژوئن برگزار می شود، از پنجشنبه، 1 ژوئن، و در روز جمعه، 30 ژوئن به پایان می رسد. این ماه مملو از جشن های مختلف، از جمله رژه ها، جشنواره ها، مهمانی ها، و پیک نیک است که در شهرهای مختلف در سراسر آمریکا برگزار می شود.

در اینجا نگاهی اجمالی به برخی از جشن‌های پراید و تاریخ‌ها و موضوعات مربوط به آن‌ها آورده شده است:

Provincetown، MA: 2-4 ژوئن
واشنگتن دی سی: 10 ژوئن، با موضوع 2023 “صلح، انقلاب عشق”.
لس آنجلس: 11 ژوئن (رژه) و 9 تا 10 ژوئن (جشنواره غرور لس آنجلس)، با استقبال از موضوع 2023 “همه با افتخار”.
شیکاگو: 25 ژوئن (رژه)، 17 تا 18 ژوئن (جشن افتخار شیکاگو)
سانفرانسیسکو: 24 و 25 ژوئن (رژه)، با موضوع 2023 “نگاه به عقب و حرکت به جلو”.
نیویورک: 25 ژوئن (راهپیمایی غرور، فست افتخار، جزیره غرور) و 17 ژوئن (رالی)، با برجسته کردن موضوع سال 2023 “قدرت در همبستگی”.

ماه افتخار: تاریخچه و اهمیت

ماه غرور از اهمیت تاریخی مهمی برخوردار است زیرا یادبود قیام استون وال در نیویورک در سال 1969، رویدادی محوری در مبارزه برای حقوق LGBTQ است. قیام در 28 ژوئن 1969 آغاز شد، زمانی که یک یورش پلیس مسافرخانه استون وال، یک کافه همجنس گرایان مشهور در دهکده گرینویچ منهتن را هدف قرار داد. اعتراضات متعاقب آن که شش روز به طول انجامید، نقطه عطفی در فعالیت LGBTQ در ایالات متحده بود.

سال بعد شاهد ظهور اولین رژه پراید در شیکاگو، سانفرانسیسکو، لس آنجلس و نیویورک بودیم. با این حال، مهم است که اذعان کنیم که علیرغم کمک‌های مهم ترنسجندرها و زنان رنگین پوست در طول شورش‌ها، از جمله فعال ترنس، مارشا پی جانسون، آنها تا حد زیادی از جشن‌های اولیه پراید کنار گذاشته شدند.

کتی رنا، مدیر ارتباطات کارگروه ملی LGBTQ، این تفاوت را برجسته کرد و اظهار داشت: «واقعیت این است که اکثر افرادی که در خط مقدم قیام استون‌وال حضور داشتند، زنان ترنس، زنان ترنس رنگین‌پوست، رنگین‌پوست‌های دیگر بودند. لزبین ها.” او همچنین تأکید کرد که قدرت سازمان‌دهی رویدادهای پراید عمدتاً از مردان همجنس‌گرا و همجنس‌گرای سفیدپوست سیس‌جنس سرچشمه می‌گیرد.

امروز، ماه غرور، فرصتی برای دیده شدن و اجتماع است. علاوه بر جشن عشق و شادی LGBTQ، به عنوان یک پلت فرم برای پرداختن به مسائل مهم خط مشی و منابع مورد نیاز جامعه عمل می کند. در سال 2021، NYC Pride با ممنوعیت حضور نیروهای مجری قانون در رویدادهای پراید تا سال 2025 به دلیل تشدید خشونت علیه گروه‌های به حاشیه رانده شده، به‌ویژه BIPOC و جوامع ترنس، خبرساز شد. در سال 2023، سازمان های دگرباشان جنسی فعالانه با بیش از 650 لایحه ضد دگرباشان جنسی که در سال جاری معرفی شده اند مبارزه می کنند.

آغاز ماه غرور را می توان به 28 ژوئن 1970 ردیابی کرد، زمانی که اولین راهپیمایی پراید در نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو همزمان با اولین سالگرد قیام استون وال برگزار شد. قابل ذکر است، رژه افتتاحیه غرور در ایالات متحده شاهد راهپیمایی هزاران نفر از خیابان کریستوفر، محل مسافرخانه استون وال، به سمت پارک مرکزی بود.

حتی قبل از ظهور رژه‌های پراید، جنبش حقوق همجنس‌گرایان شاهد نقاط عطف مهمی در سراسر کشور بود. در سال 1950، هری هی، فعال، انجمن ماتاچین، اولین سازمان ملی حقوق همجنسگرایان را تأسیس کرد.

علاوه بر این، در سال 1955، دختران بیلیت، اولین سازمان حقوق زنان لزبین، تأسیس شد. سال 1965 اولین “روز یادآوری” بود، یک رویداد سالانه تظاهرات که در خارج از تالار استقلال فیلادلفیا برگزار شد و توجه را به فقدان حقوق مدنی برای جامعه LGBTQ جلب کرد.

در طول سال‌ها، با شتاب گرفتن جنبش حقوق LGBTQ، جامعه از اصطلاحات منسوخ مانند ترنس‌جنس‌گرا و همجنس‌گرا به هویت‌هایی مانند تراجنسیتی، همجنس‌گرا، و لزبین تبدیل شد.

راهپیمایی روز آزادی خیابان کریستوفر در 28 ژوئن 1970، نمادی از تبدیل از ادب به غرور بود. اعتراضات قبلی تحت «جنبش هموفیل» در دهه‌های 1950 و 1960 بر احترام تأکید داشت، شرکت‌کنندگانی که لباس رسمی می‌پوشیدند و تابلوهایی برای بیان خواسته‌های خود حمل می‌کردند. شورش‌های پس از استون وال هر نوع لباس پوشیدن یا الزامات لحنی را رد کردند.

بروشور جبهه آزادی همجنس‌بازان در سال 1970 اعلام کرد: «روحیه جدیدی وارد مبارزه برای آزادی همجنس‌بازی شده است – روحی جدید هم از نظر لحن ستیزه‌جو و هم در جهت‌گیری انقلابی». همجنس‌گرایان بالاخره فهمیدند که با درخواست مؤدبانه از نظام هرگز نمی‌توانند آزاد شوند. آزادی هرگز داده نمی‌شود – باید آن را گرفت.»

در حالی که اصطلاح “غرور” به معنای چیزی خاص نیست، اما مجموعه ای از هویت های LGBTQ مرتبط با گرایش جنسی و هویت جنسی را نشان می دهد. نام اختصاری که معمولاً استفاده می شود شامل L برای لزبین، G برای همجنس گرا، B برای دوجنسه، T برای ترنسجندر و Q برای کوئیر یا گاهی اوقات سؤال می شود. نماد مثبت نشان دهنده گنجاندن هویت های دیگر در جامعه متنوع LGBTQ است.

سوالات متداول

به کدام ماه می گویند ماه غرور؟
ماه ژوئن به عنوان ماه غرور جشن گرفته می شود و در چندین کشور برای بزرگداشت مبارزات و پیروزی های جوامع LGBTQ+ جشن گرفته می شود.

غرور به چه معناست؟
کلمه “غرور” یک مفهوم فرهنگی جدایی ناپذیر در جامعه لزبین، همجنسگرا، دوجنسه، ترنسجندر، کوئیر، اینترسکس (LGBTQI) است که نشان دهنده همبستگی، جمعی، و هویت و همچنین مقاومت در برابر تبعیض و خشونت است.

بیانیه سلب مسئولیت: این محتوا توسط یک شخص ثالث نوشته شده است. نظراتی که در اینجا بیان می شود، نظرات نویسندگان/ نهادهای مربوطه است و دیدگاه های اقتصادی تایمز (ET) را نمایندگی نمی کند. ET هیچ یک از محتویات خود را تضمین، تضمین یا تأیید نمی کند و به هیچ وجه در قبال آنها مسئولیتی ندارد. لطفاً تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از صحت، به روز رسانی و تأیید هر گونه اطلاعات و محتوای ارائه شده انجام دهید. بدینوسیله ET از هرگونه ضمانت نامه صریح یا ضمنی مربوط به گزارش و هر محتوای آن سلب مسئولیت می کند.