ماهاراشترا بوشان: CM می گوید 11 شرکت کننده در مراسم جایزه ماهاراشترا بوشان در ناوی بمبئی بر اثر سکته آشکار می میرند.

مراسم اهدای جوایز «ماهاراشترا بوشان» در ناوی بمبئی روز یکشنبه با مرگ دست‌کم 11 نفر ظاهراً به دلیل آفتاب‌زدگی غم‌انگیز شد، زیرا این مراسم با حضور هزاران نفر در زمینی باز برگزار شد. مراسمی که در منطقه خارغار در ناحیه رایگاد در مجاورت بمبئی برگزار شد، با حضور آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه برگزار شد و این جایزه را به رهبر معنوی و اصلاح طلب اجتماعی آپاساحب دارماذیکاری اعطا کرد.

یک مقام پلیس گفت که چند بیمار در بیمارستان های ناوی بمبئی و شهر پانول تحت حمایت ونتیلاتور هستند و وضعیت آنها تحت نظارت است.

دفتر نخست وزیر (CMO) یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: «دست کم 11 مرگ ظاهراً به دلیل سکته خورشیدی تایید شده است.

این مقام انتظامی گفت: تعدادی از بیماران پس از بهبودی ترخیص شدند و تعدادی نیز در بیمارستان بستری و تحت نظر هستند.

قبل از انتشار CMO، شینده به خبرنگاران خارج از بیمارستانی در ناوی بمبئی گفته بود که حداقل 50 نفر در آنجا بستری شده اند که از این تعداد 24 نفر هنوز در بیمارستان بستری هستند و بقیه پس از درمان اولیه مرخص شده اند. او این مرگ و میر را “بسیار تاسف بار” نامید.

نزدیکترین ایستگاه هواشناسی به محل حادثه حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد را ثبت کرد.

شینده گفت که به بستگان متوفی 5 میلیون روپیه غرامت داده خواهد شد. وی گفت: درمان افراد تحت درمان به دلیل سکته آفتاب رایگان خواهد بود و دولت هزینه درمان آنها را از خزانه خود پرداخت خواهد کرد. هزاران نفر برای این مراسم آمده بودند.

رئیس جمهور همچنین به مسئولان دستور داد در صورت نیاز به درمان بیشتر، بیماران را به بیمارستان های تخصصی منتقل کنند.

شینده در پاسخ به یک سوال گفت که در مورد اتهامات سیاسی مخالفان اظهار نظر نخواهد کرد و اولویت او اطمینان از درمان مناسب با افراد آسیب دیده است.

وی گفت: معاون رده بندی کمیساریای شهرداری در شرکت شهرداری پانول برای هماهنگی با بستگان بیماران و تیم های پزشکی و به روز رسانی به موقع ماموریت یافته است.

او گفت: “میلیون ها نفر برای این مراسم آمده بودند و به خوبی پیش رفت. دیدن رنج برخی از آنها دردناک است. این وضعیت بسیار ناراحت کننده ای است که برای من بسیار دردناک است.”

دارمادهیکاری به دلیل فعالیت های درختکاری، اهدای خون و اردوهای پزشکی و همچنین فعالیت های ترک اعتیاد در مناطق قبیله ای، طرفداران زیادی در ایالت دارد.

زمین 306 هکتاری، محل برگزاری مراسم، مملو از مردم و مجهز به امکانات صوتی/تصویری برای پیروان شری ساداسیا (سازمان دارمادهیکاری) بود تا شاهد این مراسم باشند.

آمیت شاه این جایزه را به دارمادهیکاری اعطا کرد و شال، استناد و یادگاری و چکی به ارزش 25 لک روپیه به همراه یک گلدسته گل رز 10 فوتی به او تقدیم کرد.

در این مراسم، وزیر ارشد شینده، معاون وی دوندرا فادناویس و کاپیل پاتیل وزیر اتحادیه در میان نمایندگان MLA، MLCها و وزرا حضور داشتند.